Hlavní obsah

Sportovec Altea FR za 737 900 Kč

Novinky,

Dvacet měsíců po uvedení řady Seat Altea přichází do sériové výroby jeho plnokrevná sportovní verze s označením FR (Fórmula Racing). Pod kapotou jí bije vznětový čtyřválec s výkonem 125 kW.

Článek

Tento agregát bude zanedlouho i ve Škodě Octavia RS [celá zpráva], nalezneme jej i ve Volkswagenu Golf či Jetta. Altea se tak stává jen dalším z řady vozů z koncernu s instalovaným tímto motorem.

Design jako ve Frankfurtu

Vnější design sériové Altey FR se neodchyluje od vzhledu prototypu představeného na podzimním autosalonu ve Frankfurtu: klínovitá silueta s masivními předními i zadními nárazníky, velký vstupní otvor vzduchu v předním nárazníku opatřený mřížkou ve struktuře včelí plástve. Výrazná pětipaprsková 17" litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami o rozměru 225/45 R17 odhalují slušné vnitřně chlazené brzdové kotouče s průměrem zvětšeným na 312 mm vpředu a 286 mm vzadu.

Mohou za to vstřikovače

Logo TDI na předním blatníku prozrazuje, že se pod kapotou skrývá oblíbený turbodiesel. V tomto případě jde ovšem o verzi, která vznikla úpravou osvědčeného motoru 2.0 TDI/103 kW. Zvýšení výkonu na 125 kW a točivého momentu z 320 na 350 N.m bylo dosaženo především díky použití sdružených vstřikovačů s piezoelektrickou technologií a optimalizací geometrie turbodmychadla i celého sacího systému motoru. Šestnáctiventilový agregát využívá systém řízeného sání, který umožňuje v případě nízkého zatížení motoru uzavřít čtyři z osmi sacích kanálů a dosáhnout tak větší efektivity spalování a zároveň rychlejší reakce na pedál plynu.  Úpravami se zlepšené kvality spalování, takže agregát splňuje emisní normu Euro IV a to i díky filtru pevných částic DPF.

Jede dobře

Výkon motoru přenášený prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky na přední kola zajišťuje vozu slušnou dynamiku. Z nuly na 100 km/h dokáže Altea FR zrychlit za 8,6 s, kilometrovou trať zvládne z klidu za necelých 30 s a dosahuje maximální rychlosti 208 km/h. To vše při průměrné spotřebě paliva v kombinovaném cyklu 6,1 l/100 km a při ustálené jízdě mimo město 5 l/100 km (ve městě je to 8,0 l/100 km).

Upraven byl také podvozek. Ve srovnání se základním provedením modelu Altea byla zvýšena tuhost pérování (přední pružiny jsou o 15 % tužší) a zesílen přední stabilizátor, upravena charakteristika elektromechanického posilovače řízení a podvozek byl ve srovnání s Alteou se sportovním podvozkem snížen o dalších 7 mm.

Vrcholné verzi odpovídá výbava

Zároveň byly použity prakticky všechny v koncernu dostupné pokročilé elektronické brzdné a stabilizační systémy, jmenovitě ABS, brzdový asistent EBA, kontrola trakce TCS a také stabilizační systém ESP. Nešetřilo se ani na prvcích zvyšujících pohodlí a bezpečnost řidiče i posádky. Sériové vybavení zahrnuje například dvouzónovou klimatizaci Climatronic, senzor tlaku vzduchu v pneu, elektrické ovládání všech oken i zpětných zrcátek, rádio s CD , MP3 přehrávačem a vstupem pro externí přehrávače, airbagy řidiče a spolujezdce, dva boční a dva hlavové airbagy, na přání i dva boční airbagy vzadu. 

Základní cena Altey FR na českém trhu byla stanovena na 737 900 Kč.

Anketa

S jakým motorem byste si raději koupili Škodu Octavii RS?
Zážehovým (147 kW)
46,5 %
Vznětovým (125 kW)
53,5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 3351 čtenářů.
Související témata:

Související články

Volkswagen Golf GT na benzin i naftu

V České republice se objevil nový typ Volkswagenu Golf, který nese na přední masce sportovní značku GT. Tentokrát ale chybí konečné I, což znamená, že motor...

Volkswagen Touran dostane nové motory

Pro Volkswagen Touran se v dalších týdnech objeví dvě nové pohonné jednotky, rozšiřující současnou nabídku pěti agregátů. Zážehový motor TSI má objem 1,4...

Výběr článků

Načítám