Článek
Objektivně řečeno je tohle to poslední, co svět potřebuje. Osmimístná dodávka s 3,5l přeplňovaným šestiválcem, který posílá 402 koní a 555 N.m na zadní kola a dokáže s ní opravdu divoce létat bokem, není v žádném případě racionální automobil.
Jenže iMax N, jak se tenhle kousek jmenuje, je úžasně vtipný a zajímavý počin, a takové v dnešní až příliš vážné době nemají zapadnout.
Jak vznikl? Divize N australského zastoupení se na sociálních sítích zeptala, jaké auto by mělo dostat verzi N. Vyhrál Tucson, následovaný iMaxem - tak se v Austrálii jmenuje model, prodávaný u nás jako H-1. „Tucson by byl moc snadný,” říká tisková zpráva.
Tohle je nová Octavia. Škoda vypustila do světa první skici
Takže vzali sériový iMax, vyhodili původní 2,5l diesel s pětistupňovým automatem a na jeho místo vecpali onen tříapůllitr. Připojili k němu osmistupňovou automatickou převodovku, „zatáčky řezající” zadní diferenciál, nastavitelné odpružení, silnější brzdy a kola, barvu a pár detailů z i30 N.
Ovšem tento model nebude v prodeji, bohužel. Vznikl s cílem soutěžit na World Time Attack Challenge, závodě konaném 18. a 19. října v Sydney. Zúčastní se tří disciplín - o nejrychlejší čas na kolo Sydney Motorsport Parku, o co nejlepší akceleraci na sprintu a samozřejmě také bude soutěžit v driftování.