Článek
Vláda by měla plán schválit na úterním zasedání. Firmy pak hned budou moci začít žádat o finanční prostředky a první peníze by mohly být vyplaceny v září. Podle odhadů vlády by soukromý sektor mohl k této vládní iniciativě přispět dalšími 15 miliardami eur.
Španělsko je po Německu druhým největším výrobcem aut v Evropě a osmým největším na světě. Automobilový průmysl ale teď čelí výraznému přesunu směrem k elektromobilům a větší technologické integraci. Španělsko se tak stejně jako Německo a Francie snaží upravit své dodavatelské řetězce a přebudovat výrobní základny.
Cupra představuje elektrický hatchback Born

Sánchez očekává, že díky novému investičnímu programu se podíl automobilového průmyslu na celkovém výkonu ekonomiky do roku 2030 zvýší na 15 procent z nynějších zhruba deseti.
Vláda také plánuje investovat jednu miliardu eur do podpory prodeje elektrických aut. Další jedna miliarda eur z veřejných peněz půjde na instalaci veřejných dobíjecích stanic, kterých má země stále málo, uvedla agentura AP.
Zákaz spalovacích motorů v EU se má chystat od roku 2035

Španělsko je jedním z hlavních příjemců peněz z unijního fondu obnovy, který má k dispozici 750 miliard eur. Země do roku 2026 získá formou grantů na podporu oživení ekonomiky těžce zasažené pandemií kolem 70 miliard eur, uvedla agentura Reuters.