Článek
Nejen BMW, ale možná i Mercedes-Benz skončí s výrobou malých modelů se spalovacími motory. V tomto případě jde o třídu A, nad níž visí otazníky poté, co generální ředitel automobilky Ola Källenius jasně naznačil, že její budoucnost je předmětem diskusí.
Nad budoucností malých BMW visí otazníky

Neřekl nic konkrétního, ale nechal se slyšet, že „není cílem být konkurentem masových výrobců. To není to, co znamená značka Mercedes-Benz.“ Řekl to na summitu Budoucnost automobilu, pořádaném novinami Financial Times, píše web Autocar, který zprávu přináší.
Prodejní čísla malých mercedesů v poslední době nebyla příliš vysoká, protože automobilka s dodávkami nedostatkových čipů upřednostňovala ziskovější modely. Källenius potvrdil, že právě tohle přineslo náměty, jak by se mohla firma stát ziskovější.

Mercedes-AMG A35 4Matic (Ilustrační foto)
„Ještě než začala omezení dodávek, vyjasnili jsme, že naší strategií není cílit na objem, nýbrž na hodnotu pro naše zákazníky a naši společnost,“ pokračoval Källenius.
„Začali jsme se starat o to, abychom dobře sledovali marže a cenotvorbu - a v tom ohledu byla omezení dodávek něco jako nechtěný experiment. Ziskovost byla i v této době robustní,“ dodal.
Automobilka ohlásila za rok 2021 tržby ve výši zhruba 14 miliard eur, tedy 349 miliard korun. Jen zvyšování cen komodit ovšem má v letošním roce Mercedes-Benz stát okolo 2,5 miliardy eur (62,3 miliard korun) navíc.