Článek
„Tým Dyson Automotive vyvinul fantastické auto. Všichni byli ve svém přístupu skvělí a zůstali věrní našim filozofiím,“ řekl James Dyson v e-mailu zaměstnancům. „Ovšem přestože jsme se během vývojového procesu velmi usilovně snažili, jednoduše už nevidíme způsob, jak učinit projekt komerčně životaschopným.“
Tvrdší daň za koupi starších aut? Svaz chce rozšířit ekopoplatek
James Dyson vyzdvihl nasazení všech lidí v týmu, pochválil úspěchy, ale také podotkl, že tento projekt byl velmi obtížný. Miliardář, který nedávno přesunul své podnikání do Singapuru, kde také měla vzniknout továrna na výrobu těchto vozidel, se bude snažit absorbovat co nejvíce lidí z týmů Automotive do svých původních aktivit, což jsou vysavače a větráky.
Přitom ještě v květnu to vypadalo nadějně. Unikly dokonce patentové nákresy, které ukazovaly, že mělo jít o rozměrný crossover. Ovšem konkurence v tomto oboru je velká a bohužel o notný kus napřed. James Dyson do toho šel s velkou vervou a třeba už v roce 2016 koupil společnost Skati3, která se zabývala vývojem a výrobou akumulátorů s pevným jádrem. V roce 2017 pak oficiálně oznámil, že už dva roky vyvíjí elektromobil.
Uvidíme, jestli si to miliardář ještě nerozmyslí. Přece jen investovaných 3,1 miliardy dolarů není maličkost.