Článek
LPG představuje ekologickou alternativu ke klasickým vznětovým a zážehovým agregátům. Octavia LPG a Octavia Combi LPG je postavena na bázi benzinového motoru, který spaluje jak bezolovnatý benzin, tak LPG.
"Škoda Auto je v současnosti jediným výrobcem na českém trhu, který originální systém LPG nabízí v sériové výrobě včetně všech garancí," řekl mluvčí.
Nádrže na LPG o objemu 44 litrů se nacházejí v prohlubni pro rezervní kolo, které bylo nahrazenou sadou na lepení pneumatik. Nádrže umožňují jak automatické, tak manuální přepínání mezi oběma provozy. Jejich součástí je bezpečnostní elektromagnetický ventil.
"Reakce motoru jsou v obou režimech totožné a rozdíl ve výkonu prakticky neznatelný. Kombinace benzinu a LPG je zárukou jízdního komfortu, nízkých provozních nákladů a delšího dojezdu," podotkl Krauskopf.
Při spalování benzinu poskytuje motor výkon 75 kilowatt, při pohonu na LPG pak 72 kilowatt. Spotřeba benzinu činí 7,1 litru na 100 kilometrů, nebo 9,2 litrů LPG na 100 kilometrů. "Produkce emisí CO2 je na nízké úrovni - 149 g/km u LPG a 169 g/km pro benzinový režim," dodal mluvčí.