Hlavní obsah

Škoda zprovoznila virtuální showroom, projížďku autem ale nenahradí

Škoda Auto spustila v pilotním provozu virtuální showroom. Aplikaci pro prodej vozů přes internet vyvinula Škoda DigiLab spolu s izraelským startupem Matter. Umožní „nastoupení” do auta, ale materiály v interiéru si v něm samozřejmě neosaháte.

Foto: Škoda

Virtuální showroom Škoda

Článek

Nová online platforma, na níž automobilka Škoda spustila virtuální showroom, nabízí zákazníkům možnost prohlížet a procházet vozidla u autorizovaného prodejce, téměř jako by tam byli osobně. Umožní i „nastoupit” do auta a prohlédnout si interiér z předních či zadních sedaček.

Za volantem Škody Enyaq iV: Výborný po všech stránkách

Testy

První internetové showroomy automobilek začaly vznikat v loňském roce v souvislosti s uzavřením prodejen v rámci opatření proti šíření koronaviru. S vlastní aplikací přišlo například české zastoupení Toyoty, online showroom má i Citroën.

„Škoda pokračuje v digitalizaci všech oblastí podnikání. Virtuální showroom dává prodejcům a dovozcům příležitost i nadále sloužit svým zákazníkům i během pandemie covid-19. Nabízí pohled do budoucnosti digitálního prodeje automobilů,” uvedl člen představenstva pro prodej a marketing Martin Jahn.

Foto: Repro Škoda Auto virtuální showroom

Virtuální showroom Škoda

Prostřednictvím portálu virtuálního showroomu mohou zákazníci navštívit svého místního autorizovaného prodejce online 24 hodin denně. Lze také volně procházet prostory autosalonu, do detailu si prohlédnout příslušný model a nakonfigurovat jej.

Zájemci si mohou domluvit zkušební jízdu, která už ale pochopitelně probíhá fyzicky. Virtuální realita, ať už jen na obrazovce počítače anebo ta „lepší” s použitím speciálních brýlí, totiž nedokáže nahradit fyzickou prohlídku auta – nesednete si do něj, abyste zjistili, jak vám vyhovuje prostornost a ergonomie interiéru, neosaháte si použité materiály a samozřejmě nezjistíte, jak auto jezdí.

Foto: Repro Škoda Auto virtuální showroom

Virtuální showroom Škoda zpoza volantu elektromobilu Enyaq iV

Díky modulární struktuře virtuálního showroomu je rovněž možná integrace dalších prvků, jako je třeba virtuální realita. V závislosti na jednotlivých trzích bude portál provozovaný buď dovozcem nebo samotnými prodejci. Pilotní projekt byl již úspěšně zahájen u izraelského importéra Škoda Auto Champion Motors.

Platforma pochází od izraelského startupu Matter, který loni v červnu zvítězil s konceptem virtuálního showroomu na hackathonu „Covid Mobility Race” společnosti Škoda Auto DigiLab. Účastníci byli vyzváni, aby vyvinuli technologie a nástroje, které pomohou automobilovému průmyslu během pandemie.

Škoda loni kvůli omezením spojenými s bojem proti koronaviru 39 dní v tuzemských závodech nevyráběla a omezený provoz měla i její prodejní síť. Dodávky zákazníkům loni klesly o 19,1 procenta na 1,005 milionu vozů.

Anketa

Stačila by vám virtuální prohlídka auta před koupí?
Ano, v každém případě
7,1 %
Pouze pokud by nebyla možnost osobní prohlídky
8,4 %
Ne, v žádném případě
84,5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 297 čtenářů.

Související články

Výběr článků

Načítám