Článek
Nová online platforma, na níž automobilka Škoda spustila virtuální showroom, nabízí zákazníkům možnost prohlížet a procházet vozidla u autorizovaného prodejce, téměř jako by tam byli osobně. Umožní i „nastoupit” do auta a prohlédnout si interiér z předních či zadních sedaček.
Za volantem Škody Enyaq iV: Výborný po všech stránkách
První internetové showroomy automobilek začaly vznikat v loňském roce v souvislosti s uzavřením prodejen v rámci opatření proti šíření koronaviru. S vlastní aplikací přišlo například české zastoupení Toyoty, online showroom má i Citroën.
„Škoda pokračuje v digitalizaci všech oblastí podnikání. Virtuální showroom dává prodejcům a dovozcům příležitost i nadále sloužit svým zákazníkům i během pandemie covid-19. Nabízí pohled do budoucnosti digitálního prodeje automobilů,” uvedl člen představenstva pro prodej a marketing Martin Jahn.
Prostřednictvím portálu virtuálního showroomu mohou zákazníci navštívit svého místního autorizovaného prodejce online 24 hodin denně. Lze také volně procházet prostory autosalonu, do detailu si prohlédnout příslušný model a nakonfigurovat jej.
Zájemci si mohou domluvit zkušební jízdu, která už ale pochopitelně probíhá fyzicky. Virtuální realita, ať už jen na obrazovce počítače anebo ta „lepší” s použitím speciálních brýlí, totiž nedokáže nahradit fyzickou prohlídku auta – nesednete si do něj, abyste zjistili, jak vám vyhovuje prostornost a ergonomie interiéru, neosaháte si použité materiály a samozřejmě nezjistíte, jak auto jezdí.
Díky modulární struktuře virtuálního showroomu je rovněž možná integrace dalších prvků, jako je třeba virtuální realita. V závislosti na jednotlivých trzích bude portál provozovaný buď dovozcem nebo samotnými prodejci. Pilotní projekt byl již úspěšně zahájen u izraelského importéra Škoda Auto Champion Motors.
Platforma pochází od izraelského startupu Matter, který loni v červnu zvítězil s konceptem virtuálního showroomu na hackathonu „Covid Mobility Race” společnosti Škoda Auto DigiLab. Účastníci byli vyzváni, aby vyvinuli technologie a nástroje, které pomohou automobilovému průmyslu během pandemie.
Škoda loni kvůli omezením spojenými s bojem proti koronaviru 39 dní v tuzemských závodech nevyráběla a omezený provoz měla i její prodejní síť. Dodávky zákazníkům loni klesly o 19,1 procenta na 1,005 milionu vozů.