Článek
Automobilka Škoda ve středu zahájila sériovou výrobu svého prvního elektromobilu na platformě MEB, tedy modelu Enyaq iV. Výroba odstartovala v Mladé Boleslavi na stejné lince, která staví vozy Octavia a Karoq, stojící na platformě MQB.
Aby tohle linka zvládla, muselo do její přestavby být investováno zhruba 840 milionů korun. Přestavba probíhala od loňského léta a její součástí byla i změna statiky budovy a nové dimenzování technologií pro přepravu dílů tak, aby zvládaly hmotnost bateriových elektromobilů i jejich jednotlivých komponent.

Výroba Škody Enyaq iV
Enyaq iV, protože je elektromobilem na úplně jiné platformě, „klade ... zcela jiné požadavky na výrobní procesy a sled výrobních operací než modely se spalovacím motorem”, vysvětluje Michael Oeljeklaus ze Škody Auto.
Pohled do zákulisí v Mladé Boleslavi: Takto Škoda vyrobí 1 150 octavií denně

Dodává, že takovouto linku, která zvládá vyrábět vozy na platformách MQB a zároveň MEB, má mladoboleslavský závod jako jediný v celém koncernu Volkswagen.
Denní kapacita výroby enyaqů je až 350 aut, linka je ale flexibilní a podíl enyaqů na její celkové produkci se může měnit podle potřeby.