Článek
Mladoboleslavský závod automobilky Škoda zahájil výrobu modelu Enyaq Coupé iV, jak ho přesně značka nazývá. Vzniká tam po boku běžného enyaqu a octavie včetně její plug-in hybridní verze iV.
Škoda představila Enyaq Coupé, včetně verze RS
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QR_r/ySAi0.jpeg?fl=cro,0,91,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
„Blahopřeji všem zaměstnancům ke zdařilé přípravné fázi. To, že se teď i verze kupé našeho elektrického SUV bude vyrábět v samém srdci naší značky, v Mladé Boleslavi, je skvělé vyznamenání pro celý náš tým,“ nešetřil chválou Michael Oeljeklaus, člen představenstva firmy za oblast výroby a logistiky.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QO_n/2XgCor.jpeg?fl=cro,0,0,1280,853%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Výroba Škody Enyaq Coupé iV
Z výrobních linek má denně sjíždět 120 kusů Enyaqu Coupé. Třebaže automobilka zprvu prodává tento model jen ve vrcholové verzi RS, video ukazuje výrobu civilní varianty. Proces výroby se však v závislosti na verzi neliší, jde jen o použité komponenty.
Za zmínku stojí, že obě verze enyaqu jsou jedinými vozy na platformě MEB, které se vyrábí mimo Německo. Tato platforma sice kromě německých volkswagenů a audi nese i jednu španělskou cupru - model Born, ovšem ta se, stejně jako všechno ostatní stojící na platformě MEB kromě enyaqu, vyrábí ve Cvikově.