Článek
Na nově postavené výrobní lince může v budoucnu zhruba 250 zaměstnanců montovat více než 250 000 bateriových systémů pro platformu MEB za rok. Kromě vozů Škoda budou tyto systémy použity i v dalších modelech koncernových značek Volkswagen, Audi, Seat či Cupra postavených na platformě MEB.
„Zahájením výroby bateriových systémů pro platformu MEB budeme vyrábět absolutně klíčovou komponentu v srdci našeho podniku. Dosáhli jsme tím dalšího cíle pro úspěšnou transformaci směrem k elektromobilitě,” říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva.
Škoda obnovila výrobu enyaqu

Hlavní sídlo české automobilky je v Evropě mimo území Německa jediným místem, kde se budou vyrábět bateriové systémy pro platformu MEB. Nejmenší verze s osmi moduly má kapacitu 55 kWh, střední varianta s devíti moduly pak přes 62 kWh. Největší baterie s 12 moduly uchová 82 kWh.
Nejde ale jen o baterie. Kromě modulů, které mají vždy 24 článků, patří k součástem bateriového systému pro platformu MEB také skříň baterie s integrovaným chladicím systémem, řídicí systém baterie a potřebná elektrická propojení.
Jak se vyrábí plug-in hybridní Škoda Superb? Zásadních odlišností je několik

Systémy samozřejmě putují i do Škody Enyaq iV, prvního plnohodnotného elektromobilu značky, který se v roce 2020 začal vyrábět jako první vůz na platformě MEB na stejné lince s konvenčními automobily.
Již od podzimu 2019 zde vznikají vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in hybridy, včetně Superbu iV, Octavie iV a další vozy koncernu s tímto pohonem.