Článek
V porovnání s předchůdcem je nová fabia, pro kterou se používá interní kód SK260, o devět centimetrů širší a o tři centimetry nižší. V nabídce bude 15 barev karoserie, přičemž 12 bude metalických. Nejmenší kola budou mít průměr 14, největší 17 palců. Do nabídky se dostane i verze Monte Carlo, která má zadní spoiler, výrazný difuzor v černé barvě, sportovní sedačky a výraznější přední nárazník.
Fabia třetí generace je s délkou 3992 mm o 8 mm kratší než druhá generace, ta je dlouhá rovné čtyři metry. Šířka je větší o devět centimetrů, výška „spadla” o 31 mm na 1467 mm. Rozvor náprav se prodloužil o 5 mm na 2470 mm. Vpředu je větší prostor pro cestující (1021 vs. 989 mm), vzadu je naopak místa méně (963 vs. 994 mm).
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Kompletní seznam motorů pro Fabii III | |||
---|---|---|---|
motor | palivo | výkon | převodovky |
1,0 MPI | B | 44 kW | 5M |
1,0 MPI | B | 55 kW | 5M |
1,2 TSI | B | 66 kW | 5M |
1,2 TSI | B | 81 kW | 6M, 7 DSG |
1,4 TDI | N | 55 kW | 5M |
1,4 TDI | N | 66 kW | 5M, 7 DSG |
1,4 TDI | N | 77 kW | 5M |
Zavazadlový prostor se rozšířil o 15 litrů na nynějších 330 l. Při sklopení zadních sedaček si fabia mezigeneračně mírně pohoršila, konkrétně o 30 litrů. Pohotovostní hmotnost nové fabie se dostala pod magickou jednu tunu, nejlehčí verze váží 980 kilogramů.
Sportovnější vzhled, zadní světla odkazují na první fabii
„Při vývoji třetí generace modelu Fabia jsme kladli větší důraz na sportovnější charakter, auto jsme celkově koncipovali ‚vzletněji’. Výsledkem je mladistvý, svěží a moderní malý vůz, který ve svém segmentu stanoví nová měřítka,“ uvedl šéfdesignér Škody Jozef Kabaň.
„Na přídi jsme například opticky zvýraznili mřížku chladiče a světlomety, které nyní vizuálně tvoří jeden celek. To podtrhuje větší šířku vozidla, stejně jako výrazně tvarovaná kapota s dvěma charakteristickými prolisy po stranách. Tento efekt posilují široké, ostře řezané přední světlomety a šířku zvýrazňující mlhové světlomety. Sílu demonstruje i jasné horizontální členění zadní části. Výrazná silueta s vysokou, ostrou „tornádo“ linií přidává modelu na dynamičnosti,“ doplnil Kabaň.
Ceny zatím oznámeny nebyly, výstavní premiéra se odehraje zkraje října na pařížském autosalonu. Škoda zanedlouho představí i praktičtější, z „krátké” fabie odvozenou verzi kombi.