Hlavní obsah

Škoda Slavia: otevřená scala je tu, bohužel jen jako studentský projekt

Studentská škodovka se slavným jménem Slavia připomíná spider z 50. let. Je návratem studentských projektů k otevřeným vozům a svým způsobem oslavuje i 125 let od založení firmy.

Foto: Škoda

Škoda Slavia

Článek

Automobilka Škoda nemá kabriolet ve své nabídce už mnoho let. A třebaže se nyní díváme na otevřenou scalu, jen tak se to nezmění. Škoda Slavia, jak se vůz jmenuje, je totiž projektem studentů SOU strojírenského Škody Auto v Mladé Boleslavi. Jako každý rok už posedmé za sebou připravili vlastní návrh na vůz, a to i přes letošní trable s koronavirem.

Foto: Škoda

Škoda Slavia

Po loňském mountiaqu, pick-upu na základě SUV Kodiaq, u kterého člověk až zalitoval, že se nebude vyrábět, se tak studenti vrací k autu s otevřenou karoserií. Takový byl naposledy sunroq, tedy karoq bez střechy.

Škoda Mountiaq je lepší než její civilní předobraz

AutoMoto

Jméno však není inspirované pražským fotbalovým klubem; nečekejte tu kombinaci červené a bílé barvy. Škoda Slavia si vzala své jméno od bicyklů Slavia, které Václav Laurin a Václav Klement začali v Mladé Boleslavi vyrábět v roce 1896 a položili tak základy dnešní automobilce Škoda.

Foto: Škoda

Škoda Slavia

Slavia není tak úplně kabriolet. Automobilka ji označuje slovem „spider” a tomu odpovídá i zakrytování zádě. Nečekejte tedy prodloužení dveří a zadní sedačky, Slavia je jen dvoumístná.

Foto: Škoda

Škoda 1100 OHC

Auto je inspirováno modelem 1100 OHC z roku 1957, který tehdy vznikal pro dálkové automobilové závody. Právě odtud pochází mimo jiné idea vyboulení za hlavami řidiče a spolujezdce. Závoďák 1100 OHC vážil 550 kg a měl 1,1l čtyřválec o výkonu 92 koní.

Nová slavia je víc než dvakrát těžší, má 1210 kg. Pod její kapotou pracuje 1,5l benzínový čtyřválec o 150 koních, který lze objednat i do civilní scaly.

Foto: Škoda

Škoda Slavia

Karoserie scaly musela být samozřejmě upravena i mimo to, co vidíme, tedy zavařené zadní dveře a speciálně vyrobený kryt zádě. Podlaha dostala výztuhy, a aby mohla být namontována dvacetipalcová kola z Kodiaqu RS, náboje kol pochází z Octavie RS.

Speciální perleťový bílý lak se jmenuje Crystal Blue, a třebaže to tak nevypadá, modrá barva v něm opravdu je - v jednom z odstínů perleti. Za povšimnutí stojí také podsvícení vozu, tak typické pro tuningovou scénu let nedávno minulých.

Foto: Škoda

Škoda Slavia

Do zavazadlového prostoru se vejdou dva skládací elektrické skútry značky Škoda. Interiér dostal speciální sedadla Sparco se čtyřbodovými bezpečnostními pásy a bílým prošíváním. Bílé švy jsou vidět na mnoha místech v kabině, a dokonce tu je i bílý lev, ovšem jen s jedním ocasem.

Foto: Škoda

Škoda Slavia

Škoda Slavia je svým způsobem i připomenutím 125. výročí, které automobilka oslaví později v letošním roce. Zčásti i proto dostala jméno po prvním produktu pánů Laurina a Klementa. Na dveřích má plaketu s textem „Drive 125 Years”, která jubileum připomíná.

Na cenu či datum uvedení do prodeje ovšem nečekejte. Škoda Slavia nepůjde do sériové výroby, je to „jen” žákovské cvičení.

Foto: Škoda

Škoda Slavia

Související články

Výběr článků

Načítám