Hlavní obsah

Škoda skončí s diesely v malých autech

Novinky, ČTK, maž

Modely Fabia i Rapid postupně přijdou o dieselové motorizace. Ve fabii se tak stane už příští rok, v rapidu s nástupem nové generace, tedy v roce 2019. Na frankfurtském autosalonu to potvrdil šéf Škody Bernhard Maier.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Článek

Proti dieselovým motorům se poslední dva roky vede urputný boj, přitom moderní Euro 6 plnící motor s filtrem pevných částic a vstřikováním AdBlue kouří méně než přímovstřikový motor. Ale pravdou je, že v malých autech, která jezdí po městě nebo dvacet kilometrů za něj, je dieselový motor naprostý nesmysl. Pokud nejedete delší trasu, je diesel podobně rozežraný jako zážehové motory a obtížně i regeneruje filtr částic.

Škoda se rozhodla, že malá auta dieselové motory mít nebudou. Ve fabii diesel skončí s příchodem modernizované verze v příštím roce, v rapidu o něco později. Nová generace modelu Rapid přijde v roce 2019.

Plně elektrické auto přijde už v roce 2020

Podle šéfa Škody Bernharda Maiera Škoda s dieselovými motory počítá i do budoucna, ale v menších modelech přestává být tato technologie kvůli stále přísnějším emisním limitům nákladově efektivní. Škoda naopak počítá s rozšiřováním pohonu na stlačený zemní plyn CNG, který by se měl postupně objevit u všech velkoobjemových modelů.

V roce 2020 Škoda přijde na trh s prvním elektromobilem na základě letos představeného konceptu Vision E. Jeho cena by se mohla pohybovat lehce nad úrovní modelu Superb s dieselovým motorem. V roce 2025 bude mít Škoda pět modelů na elektrický nebo hybridní pohon a v roce 2030 bude elektrický pohon u každé modelové řady. Elektrické vozy se budou vyrábět na stejných místech, jako auta se spalovacími motory.

Související témata:

Výběr článků

Načítám