Článek
Proti dieselovým motorům se poslední dva roky vede urputný boj, přitom moderní Euro 6 plnící motor s filtrem pevných částic a vstřikováním AdBlue kouří méně než přímovstřikový motor. Ale pravdou je, že v malých autech, která jezdí po městě nebo dvacet kilometrů za něj, je dieselový motor naprostý nesmysl. Pokud nejedete delší trasu, je diesel podobně rozežraný jako zážehové motory a obtížně i regeneruje filtr částic.
Škoda se rozhodla, že malá auta dieselové motory mít nebudou. Ve fabii diesel skončí s příchodem modernizované verze v příštím roce, v rapidu o něco později. Nová generace modelu Rapid přijde v roce 2019.
Plně elektrické auto přijde už v roce 2020
Podle šéfa Škody Bernharda Maiera Škoda s dieselovými motory počítá i do budoucna, ale v menších modelech přestává být tato technologie kvůli stále přísnějším emisním limitům nákladově efektivní. Škoda naopak počítá s rozšiřováním pohonu na stlačený zemní plyn CNG, který by se měl postupně objevit u všech velkoobjemových modelů.
V roce 2020 Škoda přijde na trh s prvním elektromobilem na základě letos představeného konceptu Vision E. Jeho cena by se mohla pohybovat lehce nad úrovní modelu Superb s dieselovým motorem. V roce 2025 bude mít Škoda pět modelů na elektrický nebo hybridní pohon a v roce 2030 bude elektrický pohon u každé modelové řady. Elektrické vozy se budou vyrábět na stejných místech, jako auta se spalovacími motory.