Článek
Nová Octavia přijíždí již ve své čtvrté novodobé generaci. Dynamičtější design exteriéru navazuje jak na větší Superb, tak i na Scalu, o níž se v Mladé Boleslavi mluví s trochou nadsázky jako o Octavii hatchback. Oba vozy mají ale jiné základy. Octavia totiž stojí na plnohodnotné koncernové modulární platformě MQB.
Nyní je vůbec největší. S 4 689 mm je o 19 mm delší než předchůdce, kombi je delší o 22 mm. Šířka narostla o 15 mm. Octavia nabídne až devatenáctipalcové disky kol. Objem zavazadlového prostoru narostl u kombi o 30 l na 640 l. V případě liftbacku je to 600 l, tedy o 10 l více než u předchozí generace.

Oficiální fotky potvrzují dvouramenný volant.
V interiéru na první pohled zaujme dvouramenný volant. Středobodem je až desetipalcová dotyková obrazovka poslední generace infotainmentu, do nějž se sdružuje i ovládání ventilace s až třízónovou klimatizací. Dvouspojková převodovka má poprvé ovládání čistě po drátě, proto dostala minimalistický volič.
Virtuální kokpit má displej o velikosti 10,25 palce, řidiči pomůže i první head-up displej, tedy promítání informací na čelní sklo - u Škody. Sedadla mají poprvé pečeť kvality Akce zdravá záda (AGR).

Škoda Octavia IV. generace
Octavia přináší do světa Škody i několik dalších nových technologií. Jako světlomety LED Matrix, tedy s vykrýváním okolního provozu v dálkovém režimu. Nový je například asistent vyhýbání v krizové situaci, detekce chodců a cyklistů a asistent pro odbočování.
Poprvé hybridní. Mild i plug-in
V nabídce je od začátku široká škála motorizací. Za klasické zážehové motory to jsou 1.0 TSI, 1.5 TSI a dvoulitr. Vznětové jednotky zastupuje zatím jen dvoulitrové TDI ve třech výkonových verzích.

Téměř všechno bude ovládáno dotykově přes displej, který po stranách ani nemá zkratky. Bohužel, klimatizaci nevyjímaje.
Nezapomíná se ani na verzi spalující CNG. Mild-hybridní agregáty, tedy s pomocným elektromotorem pro opakované starty a vyšší výkon, najdete v nabídce dva. První s litrovým TSI, výkonnější s patnáctistovkou.
Podstatnou novinkou je plug-in hybridní varianta v kombinaci s benzinovým motorem 1,4 TSI o výkonu 115 kW (156 k) a elektromotorem o výkonu 75 kW pod názvem iV. Tu lze dobíjet ze sítě.

Octavii půjde nabíjet i ze sítě.
Celkový systémový výkon činí 150 kW (204 k), maximální točivý moment 350 Nm. Plug-in hybridní verze je vybavena šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Octavia iV bude dostupná ve všech výbavových stupních a verzích kromě výbavového stupně Active a modelu Scout.
Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh, a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu v režimu WLTP až 55 km. Baterii lze dobít doma z běžné domácí zásuvky nebo pomocí wallboxu. Konektor k nabíjení baterie se nachází pod krytkou v předním nárazníku na straně řidiče. Krytka se otevírá stisknutím tlačítka ve výplni dveří.
Tři varianty podvozku a něco pro spáče
Novinka je k dispozici kromě standardního podvozku také se sportovním podvozkem, který je snížený o 15 mm, a o 15 mm zvýšeným podvozkem v rámci paketu pro špatné cesty. Na přání je k dispozici adaptivní podvozek DCC, který automaticky upravuje tlumicí charakteristiku a který v rámci volby jízdního režimu Driving Mode Select poprvé nabízí také v rámci jednotlivých jízdních režimů možnost navolit si jednotlivé parametry.

Škoda Octavia Combi IV. generace
Poprvé nabízí Octavia na přání v karosářské verzi kombi paket pro spaní známý z nabídky ostatních modelů, který obsahuje dvě velké, komfortní hlavové opěrky na zadních sedadlech, přikrývku a nové stínicí rolety pro zadní boční skla.
Vůz by se měl na trh dostat na začátku příštího roku, ovšem cena ani přesné datum, kdy bude možné auto vidět u dealerů, zatím známé není.
Kompletní technická data

Kompletní dosud známá technická data nové Škody Octavia