Článek
Po čtyřech letech a více než 600 tisících vyrobených kusech z Kvasin, Číny, Indie a Ruska se Škoda Kodiaq představuje v omlazené variantě. Vůz, který v roce 2016 zahájil SUV ofenzivu značky, se liší především v přední části.
Sama automobilka hovoří o čtyřokém designu přídě. Oddělené světlomety měl kodiaq i před faceliftem, ovšem spodní část je nyní větší a nejedná se o mlhovky. V režimu potkávacích světel skutečně svítí čtyři segmenty.
Horní část světlometů je pak znatelně užší. To si konstruktéři mohli dovolit jen díky tomu, že vůz po faceliftu již nelze pořídit s halogenovými světlomety, už v základu jsou tu LED segmenty, ve vyšších verzích nově i s vykrýváním okolního provozu v dálkovém režimu.
Pozměněný je kompletní přední nárazník včetně masky chladiče. Kombinace zmíněného dokázala vtisknout kodiaqu dramatičtější výraz. Na zádi si pak lze povšimnout odvážněji tvarovaných LED svítilen. Nápis místo kulatého loga náleží už kodiaqům pozdějších ročníků ještě před faceliftem.
Chrom nebo drama
Novinka se ukazuje rovnou i v derivátech. Vedle nejvyšší z běžných stupňů výbav, tedy varianty Style, přijíždí s novým výrazem i sportovně se tvářící Sportline, luxusní Laurin & Klement či vrcholné RS.
Pozorným neunikne, že jedna specialita chybí. Po faceliftu již kodiaq nenese odznaky Scout. Dobrodružně laděná varianta se nicméně promítá ve verzi Style, která má nově rovněž spodní oplastování s hliníkovým vzhledem.
Běžná verze na sebe zároveň vzala i masku s chromovanými svislými pruhy, která dosud platila jako poznávací znamení pro Laurin & Klement. Ten se nově liší v podstatě jen lakovanými částmi nárazníku.
Test Škody Kodiaq Laurin a Klement: Vrchol nabídky má překvapivého konkurenta
Naopak RS se v rámci modernizace podstatně více odlišuje od varianty Sportline. Zatímco dosud ji bylo možné jistě identifikovat jen díky odznakům a výfukovým koncovkám, nyní má i speciálně tvarované nárazníky.
Napříč deriváty jsou k vidění také nové vzhledy litých kol. Mají průměr 17 až 20 palců a pozastavit se je dobré u těch na verzi RS. Mají aerodynamické plastové kryty, které uživatel může libovolně sundávat.
Reproduktory navíc
Změny v interiéru nejsou tolik výrazné, kodiaq zůstává volitelně sedmimístný a konzervativní. Má nejnovější variantu softwaru multimédií, včetně digitálního přístrojového štítu s pozměněnou grafikou. Na pohled si lze všimnout dvou reproduktorů na předních dveřích navíc. Náleží audiosystému Canton o výkonu 575 W.
Dvouramenný či sportovní tříramenný volant dostal model ještě před modernizací. Poprvé je možné si objednat kodiaq s masážními a odvětrávanými sedadly, které pochází ze superbu.
Nové jsou některé materiály, kontrastní švy či rozšířené ambientní osvětlení. Po otevření dveří se na zem promítá logo automobilky a barevně osvětlen je také prostor pro nohy či kapsy ve dveřích.
RS tentokrát na benzin
Pod kapotou má zmodernizovaná Škoda Kodiaq inovované motory označené jako Evo. Zážehový základ tvoří přeplňovaná patnáctistovka o výkonu 110 kilowattů, 150 koní. Alternativou je 2.0 TSI se 140 kW, 190 k.
Vznětové agregáty zastupuje dvoulitr se 110 kW (140 k) či 147 kW (200 k). Slabší varianty jsou k dispozici i s pohonem jen předních kol, patnáctistovka jako jediná i s manuální převodovkou. Na přání dodávaná sedmistupňová dvouspojková skříň je u dalších motorů standardem.
Seat Tarraco už se umí nabíjet ze zásuvky, na rozdíl od bratrského Kodiaqu
Ačkoli se rojily spekulace o plug-in hybridu, se kterým jezdí Octavia iV či Superb iV, kodiaq elektrifikován není. Příbuzný Seat Tarraco svůj dobíjecí hybrid přitom nabízí. I přesto se však pro automobilku zřejmě jedná o příliš velkou investici na to, že Škoda již vyhlíží nástupce kodiaqu a současná generace na trhu vydrží nejspíš maximálně tři roky.
Proklamované elektromotory tak nezastoupí ani vznětový dvoulitr ve variantě RS, který se ve své dvakrát přeplňované variantě poroučel předčasně z emisních důvodů.
Konzervativce potěší, že Kodiaq RS místo toho dostává zážehový dvoulitr o výkonu 180 kW, 245 koní, který je znám z Octavie RS. Výkon vrcholné verze se tak zvýšil o 4 kW a zároveň se hmotnost vozu snížila o 60 kilogramů. Generátor zvuku nicméně zůstal, měl by však mít jiný tón.
Co se podvozku týče, zásadní technické změny se u kodiaqu neodehrály, přesto lze tradičně očekávat malé změny díky průběžnému ladění.
Novinka dorazí na český trh v novém kabátě v červenci s dosud neupřesněným ceníkem.