Článek
Zatímco Enyaq RS s výkonem 225 kW byl coby sportovní verze ohlášen již při loňské premiéře, ale nikdo tuto variantu ještě neviděl, varianta Sportline se ukazuje na prvních snímcích.
Již tradičně jde jen o vizuální paket. Podobně jako třeba u aktuálního superbu se liší leskle černou maskou, ve stejném odstínu jsou vyvedeny i nápisy či lemování bočních oken, střešní nosič a difuzor. Spodní lišty, které jindy evokují spojitost s crossovery a SUV, jsou v tomto případě lakovány v barvě karoserie.
Na výběr jsou speciální 20palcová či 21palcová kola. Standardně je pro Sportline dodáván i jindy příplatkový sportovní podvozek snížený o 15 mm vpředu a 10 mm vzadu.
Interiéru dominuje černá na stropě, palubní desce i speciálních sedadlech s integrovanými opěrkami hlavy. Kontrastem je šedé prošívání či hliníkový vzhled pedálů. Dekor palubní desky je pseudo-karbonový.
Tři možnosti
V nabídce budou stejně jako u klasického enyaqu tři varianty pohonu. Verze iV 60 má elektromotor o výkonu 132 kW umístěný na zadní nápravě. Baterie, která má kapacitu 62 kWh (respektive použitelných 58 kWh), zvládne více než 400 km na jedno dobití, dle režimu WLTP.
Nová Škoda Enyaq detailně. V základu za milion
Varianta iV 80 má silnější baterii o kapacitě 82 kWh (77 kWh) a udávaný dojezd 520 km v režimu WLTP. Elektromotor opět na zadní nápravě má výkon 150 kW.
Stejnou baterii využívá také verze 80x s výkonem 195 kW a maximálním točivým momentem 425 Nm. Tato verze má ovšem dva elektromotory a pohon všech kol. Dojezd činí 500 km v režimu WLTP.
Cenu verze Sportline zatím české zastoupení neoznámilo.