Článek
Škoda věnovala konceptu Vision IN před uvedením velkou pozornost, což ukazuje, jak důležitý je to vůz. Novinka coby koncept předznamenává speciálně vyvinutý crossover pro indický trh. Pro Evropu se s ním nepočítá.
Na délku má vůz 4,26 metru, rozvor činí 2671 mm a výška 1589 mm. Tedy přibližně jako model Kamiq. Zmíněné IN v názvu konceptu je tu právě kvůli zaměření na indický trh.
Ostatně stejná písmena užívá i nová kompaktní platforma MQB-A0-IN, na které bude vůz stát a kterou použijí i další vozy. Jedná se o upravenou, pravděpodobně zesílenou platformu MQB-A0, na které stojí jiné kompaktní vozy ze skupiny Volkswagen v Evropě.
Konkurence pro Škodu Vision IN: V Dillí se s malým crossoverem předvede i Kia
Co se samotné studie týče, od sériového vozu by se neměla ve velkém lišit. Svítící masku nebo záď rovněž hojně posetou LED svítilnami však na prodejnách neočekávejme.
Koncept pohání zážehový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG v kombinaci s pohonem předních kol.
Maximální točivý moment činí 250 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá vůz za 8,7 s. Maximální rychlost činí 195 km/h.
Křišťál novým asistentem
Interiéru vládne podobný designový jazyk jako u nových evropských modelů Škody. Dekorační lišta prý odkazuje na tradiční indickou metodu potisku látek kalamkari, při které řemeslník nanáší na látku klasické motivy pomocí vlastnoručně vyrobených razítek z růžového dřeva pocházejícího z východní Indie.
Koberce jsou vyrobeny z textilie Piñatex. Takzvaná ananasová kůže je textilie podobná kůži. Získává se z listů ananasu, které by jinak po sklizni ovoce byly vyhozeny.
Strop studie je vyroben z recyklovaného umělého vlákna. Prolínání černé a oranžové barvy po celé ploše stropu dodává interiéru další optické akcenty.
Škoda neutajila podobu nové Octavie RS a Scout
Zvláštní krystalický prvek na přístrojové desce, výplni dveří a dekorační lišty z pravého křišťálu v loketních opěrkách dveří odkazují na tradiční české sklářství. Pomocí velkého krystalického prvku nebo přes volně stojící centrální obrazovku s úhlopříčkou 12,3 palce může řidič komunikovat s digitálním asistentem infotainmentu.
Datum uvedení sériového provedení vozu na indický trh zůstává tajemstvím. Jedním z největších konkurentů je Hyundai Creta, který na zdejším trhu lze pořídit za cenu kolem 300 tisíc, při přepočtu na české koruny.