Článek
Ruské zastoupení Škody na premiéru nového rapidu lákalo v několika upoutávkách, včetně designérských náčrtů. Už tehdy ale bylo jasné, že evropského trhu se novinka netýká. Nepřímým nástupcem v nižší střední třídě je totiž hatchback Scala.
Nákresy neukazovaly, zda půjde o zcela nový vůz na modulární platformě, nebo Škoda využije stávající základy. Z bočního pohledu na novinku je patrné, že nový rapid vychází z předchozí generace a notně se změnila příď i záď. To ve stylu nových vozů značky v čele právě se scalou či octavií.
Novou Škodu Octavia pořídíte do půl milionu
Pořádných změn doznal i interiér. Rovněž je příbuzný s novějšími modely z Mladé Boleslavi. Dominantní je infotainment s dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,5 palce či designová lišta napříč palubní deskou.
Motory jsou pro ruský provoz tradičně jednodušší a z principu tedy odolnější. V nabídce bude od začátku atmosféricky plněná šestnáctistovka MPI s výkonem 66 či 81 kilowattů. Později by se měla připojit ještě přeplňovaná čtrnáctistovka TSI. Dostupná bude také dvouspojková převodovka.
První svezení s elektrickými škodovkami: Jedna do města, druhá i na cestování
Nový rapid se bude vyrábět v ruské Kaluze a u dealerů se objeví na začátku příštího roku. Pořídit si jej u nás není individuálním dovozem a registrací nemožné, ale ani jednoduché.