Článek
Policejní vozy mají nové reflexní prvky, jsou tak lépe vidět za zhoršených světelných podmínek. Pod kapotami jsou výhradně benzínové agregáty, které nemají proti sériovým verzím navýšený výkon – slabší provedení motoru 1.4 TSI tak disponuje 103 kW/140 k a silnější osmnáctistovka nabídne 132 kW neboli 180 koňských sil.
Vůbec poprvé se v těchto policejních vozech objevuje dvouspojková automatická převodovka DSG, dříve měly – vyjma „dálničních speciálů” – výhradně přímo řazenou převodovku. Všechna provedení mají pohon předních kol, ani jedno z předaných vozidel není v provedení 4x4.
Za prostorem pro zadní cestující je kovová mříž, v kufru s gumovou podložkou je hasicí přístroj. Všechny vystavené octavie měly šestnáctipalcová kola s korejskými pneumatikami Nexen, které Škoda standardně dodává do většiny svých modelů.
Kromě octavií třetí generace slouží v tuzemských policejních sborech modely Fabia, Superb a Yeti. V menší míře jsou pak zastoupeny vozy Audi A6 a Volkswagen Passat R36.
Škoda od roku 1993 dodala pro potřeby policie celkem 17 tisíc vozidel nejrůznějších specifikací. Škodovky v represivních službách států slouží také na Slovensku, v Rakousku, Maďarsku, Velké Británii, Izraeli nebo v Portugalsku.