Článek
První oficiálně zveřejněný snímek je tradičně potemnělý, ovšem leccos naznačí. Nová fabia bude alespoň na pohled nižší, i díky elegantní okenní linii. Zadní svítilny pak připomínají současný design značky na modelech, jako je Scala či Octavia.
Nejpodstatnější je v rámci nové generace českého kompaktu přechod na modulární koncernovou platformu MQB A0, díky které se po technologické stránce postaví hned vedle současného Volkswagenu Polo či Seatu Ibiza. Což slibuje například pevnější karoserii nebo nové asistenční a komfortní funkce.
Nová Škoda Fabia na D11? Maskovaný vůz prozradila maličkost
Škoda zmiňuje, že nová fabia vyroste ve všech směrech. Opět tak půjde o strategii „o kousek auta navíc”, která je známá už od dob první novodobé octavie. Konkrétním příkladem zatím budiž zavazadlový prostor, který se ve srovnání se současnou generací zvětší o 50 litrů, což vychází na 380 litrů.
Podle dřívějších spekulací se nová fabia má vyhnout elektrifikaci, dorazit by měla se zážehovými motory TSI Evo. Paleta agregátů je dosud nepotvrzena, nicméně prim by měl hrát motor 1.0 TSI. Na výběr bude mezi šestistupňovou manuální a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Fabia Tour je nejlevnějším kombi v Česku, dožívat bude vedle nového hatchbacku
Čtvrtá generace Škody Fabia se představí ještě letos na jaře. Se zpožděním, pravděpodobně v roce 2023, ji doprovodí také varianta kombi, která v segmentu B už prakticky nemá konkurenta.