Článek
Za rozhodnutím jsou nejspíš přísné emisní limity, které stávající motory montované do fabií nesplňují, a snaha snižovat výrobní náklady. Právu tuto informaci potvrdili zástupci automobilky a také to dokládá dopis, který firma adresuje zaměstnancům.
„Extrémně přísná emisní norma EU7 nyní ještě dále dramaticky zrychluje transformační proces směrem k elektromobilitě. Potřebujeme proto nejen více elektromobilů, ale musíme se také rychleji, než se plánovalo, rozloučit s některými produkty se spalovacím motorem,“ píše se v dopise.
„V neposlední řadě proto, že dodržení této emisní normy je spjato s velmi vysokými náklady. Společně jsme se proto rozhodli, že budeme důsledně investovat do budoucnosti a že se včas rozloučíme s modely se spalovacím motorem, jako je Škoda Fabia Combi,“ stojí dále v dopise.
Za volantem nové Škody Fabia: Nejmenší škodovka dospěla
Automobilka se snaží srážet výrobní náklady, takže se bude například eliminovat množství variabilních prvků podle přání zákazníka.
„Například máme 16 různých volantů pro model Škoda Octavia. To asi zákazníci neocení, více modelů se díky tomu neprodá, proto se nabídka zjednoduší,“ uvedl nedávno předseda představenstva Škody Auto Thomas Schäfer.
Automobilku tlačí přísnější emisní limity do výroby elektrovozů. „Vedle modelu Škoda Enyaq iV, který právě velmi úspěšně odstartoval, a modelu Enyaq iV Coupé, jenž bude následovat začátkem roku 2022, uvedeme na trh tři další čistě elektrické vozy,“ potvrdilo vedení automobilky v dopise zaměstnancům.
Třetí vydání stále v nabídce
Praktičtější varianta fabie měla být součástí nabídky i díky přesunu výroby vlajkového superbu do Bratislavy, díky čemuž se uvolnilo místo v přetížené tuzemské výrobě. Tento krok však nakonec urychlí výrobu jen modelů Karoq a Kodiaq.
Fabia Combi zatím nadále zůstává v nabídce ve třetí generaci. Konkrétně jen v akční verzi Tour, která z tohoto vozu dělá nejlevnější kombi v Česku. Není jasné, dokdy v nabídce zůstane.
Fabia Tour je nejlevnějším kombi v Česku, dožívat bude vedle nového hatchbacku
O čtvrté generaci se mluvilo jako o anomálii na evropském trhu, kde vozy karoserie kombi v této třídě v podstatě vymřely.
Tradiční kombíky segmentu B jako Peugeot 207, Renault Clio či Seat Ibiza totiž už delší dobu nekoupíte. Nahradily je populární malé crossovery. Nakonec to platí i pro Škodu, místo po Fabii Combi bude muset zaplnit model Kamiq.