Článek
Sériové provedení kodiaqu se ukáže až 1. září na světové premiéře v Berlíně a koncem září na výstavní premiéře na autosalonu v Paříži. Na tuzemských dálnicích D10 (M. Boleslav–Praha) a D11 (Praha–Hradec Králové) lze nyní vidět během závěrečných testů jen lehce kamuflované prototypy. A právě na hradecké dálnici objevil hned několik maskovaných kodiaqů čtenář Novinek, který si nepřál být jmenován.
Jde o dosud nejlepší záběry, jaké jsou k vidění. Dříve měly kodiaqy, testované po celém světě, větší kamuflování – buď v celočerném provedení, nebo se šedobílými fóliemi, které ale celkové tvary jednoduše rozbily. Nynější lehká kamufláž, zejména zadními partiemi vtipně odkazující na vozy od Land Roveru, dává vyniknout světlometům, které ale dostanou ještě výše umístěné mlhovky. Ty ale nebudou dominantním prvkem, jak se dosud předpokládalo.
Redaktor Novinek už viděl nakamuflovanou verzi kodiaqu, která částečně připomíná Audi Q7. Kapota rozehrává podobné linky jako u superbu, je ale menší a auto celkově působí užším dojmem a není tak rozkročené. Ostatně vnější vzhled nového kodiaqu hodně naznačuje letošní studie VisionS. [celá zpráva]
Nový kodiaq se dočká nejenom luxusní verze Laurin & Klement, ale také varianty s bohatším oplastováním a lepšími schopnostmi v terénu (Scout) a provedením SportLine. V tuto chvíli je vrcholnou motorizací 180koňová benzínová verze, respektive motorizace 2.0 TDI (190 k/140 kW).
Motorizace pro Škodu Kodiaq (český trh, zahájení prodeje) | ||||
---|---|---|---|---|
Motor | 1.4 TSI | 2.0 TSI | 2.0 TDI | 2.0 TDI |
Palivo | benzín | benzín | nafta | nafta |
Výkon [kW/k] | 110/150 | 132/180 | 110/150 | 140/190 |
Toč. moment [Nm] | 250 | 320 | 340 | 400 |
0–100 km/h [s] | 9,2 | 7,8 | 9,5 | 7,8 |
Max. rychlost [km/h] | 198 | 206 | 196 | 209 |
Dostupné verze | 4x4, 4x2 | 4x4 | 4x4,4x2 | 4x4 |
Zdroj: Škoda Auto |
Škoda zvažuje, že by jako vrcholné provedení nabídla i benzínovou verzi o výkonu 280 koní, kterou má pod kapotou současný superb, podle našich informací ale konečné rozhodnutí nepadlo. Víme však, že nabídku kodiaqu cca za dva roky obohatí slabší verze dvoulitrového turbodieselu (85 kW/115 k), dost možná v edici GreenLine.
S předsériovými kodiaqy jsme měli jako jedni z mála možnost jezdit na novinářském testování v Norsku. Podrobné jízdní dojmy a technické informace najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]