Článek
Škoda Enyaq iV je podle hodnocení organizace EuroNCAP vozem s výbornou aktivní i pasivní bezpečností. Dokládá to udělených pět hvězdiček, resp. 86 % v celkovém hodnocení.
Za volantem Škody Enyaq iV: Výborný po všech stránkách

Pět hvězdiček má dnes nicméně v podstatě každé auto kvůli pokročilým asistenčním systémům, takže lépe vypovídající jsou procentuální hodnocení v jednotlivých disciplínách. Těmi jsou ochrana dospělých pasažérů, ochrana dětí, ochrana tzv. zranitelných účastníků silničního provozu, a konečně asistenční systémy.

Škoda Enyaq v čelním nárazu do pevné překážky
Procenta jsou vysoká, což není s podivem, když vidíme, jak málo se karoserie enyaqu při nárazech deformuje. V ochraně dospělých uvnitř vozu je hodnocení s 94 % nejlepší a podle webu EuroNCAP je drtivá většina jejich částí těla chráněna „dobře”, tedy nejlepším stupněm na pětistupňové škále.
Ve videu si všimněte funkce centrálního airbagu mezi předními sedadly; slouží k tomu, aby se při bočním nárazu řidič se spolujezdcem nesrazili hlavami.

Při bočním nárazu do sloupu je hezky vidět vystřelení středového airbagu.
Ochrana dětí dostala 89 %, u nepozorných chodců a cyklistů to je 71 %, což oboje stačí na pětihvězdičkové hodnocení v kategorii. Dle videa enyaq dokáže ve většině normovaných případů před člověkem zastavit. Jsou to však normované případy. Když zpoza náklaďáku vyjede cyklista doslova metr před nárazník, hlídače s tím neudělají nic.
Bezpečnostní asistenční systémy, jako autonomní nouzové brzdění nebo aktivní hlídač jízdních pruhů, získaly celkem 82 %. Podle videa fungují obstojně i v noci.