Článek
Automobilka Škoda se bude snažit o to, aby koncern Volkswagen postavil jednu ze svých šesti plánovaných gigatováren v České republice. Uvedl to předseda představenstva Thomas Schäfer na výroční tiskové konferenci.
Tržby Škody Auto za rok 2020 klesly o téměř 14 procent

„Středobodem automobilového trhu v Evropě bude trh elektrických aut a my chceme z tohoto koláče velký kus, abychom ochránili pracovní místa ve Škodě a v celém Česku,“ uvedl. „Je jasné, že z automobilového hlediska tak důležitá lokace, jako je Česká republika, bude v budoucnu obstarávat výrobu baterií pro elektromobily,“ dodal.
Volkswagen už odhalil, že jedna z šesti gigatováren bude v německém Salzgitteru a druhá ve švédském Skellefteå. Podle Schäffera je Česko pro jednu z dalších důležité z řady důvodů: „Nejen logisticky, protože jsme v srdci Evropy, blízko řadě ,automobilových‘ zemí okolo, ale také tady je lithium.“

Výroba Škody Enyaq iV.
„Škoda hraje důležitou roli v ekonomice země, a když se změní společnost, infrastruktura se musí změnit s ní, abychom byli v budoucnosti úspěšní. Nemůžeme donekonečna takhle důležité komponenty (jako baterie – pozn. aut.) dovážet, musíme je také vyrábět,“ dodal svým ostatním slovům důraz Schäfer. Každá z gigatováren koncernu VW bude cílit na výrobu 40 GWh v bateriích ročně, celkem tedy 240 GWh.