Článek
Sedmisedadlový crossover GLB od Mercedesu se dosud musel spokojit nanejvýš s s výkonem 164 kW (221 kW). Nyní má co nabídnout i těm, kteří požadují výkon začínající trojkou - verzi AMG GLB 35.
Její motor je sice pořád jen dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem, ale nabízí 225 kW (306 k) a točivý moment 400 N.m, který je k dispozici od 3000 ot./min. Auto tak dokáže zrychlit z klidu na stovku za 5,2 sekundy; maximální rychlost je omezena tradičně na 250 km/h.
V interiéru ovšem zůstává sedm sedadel, takže můžete zrychlení předvést celé své početné rodině. Novinka má standardně pohon všech kol a k němu i nové jízdní módy, z nichž je nejzajímavější ten s názvem „Slippery”, tedy „Kluzký”. Je určen do terénu, kde to pořádně klouže, takže motor i přes protáčení kol není dušen a brzdy se tolik nesnaží krotit kola.
Stranou nezůstal ani podvozek. Je upraven s cílem méně se naklánět v zatáčkách. Odpružení je mírně tužší, ale toho si zákazník asi stěží všimne, protože magnetické tlumiče automaticky upravují tuhost pro co nejlepší reakce volantu na každém povrchu vozovky. Další novinkou jsou zvětšené brzdové kotouče, vpředu se čtyřpístkovými třmeny.
Auto, i když je sedmimístné, je sportovní na první pohled. Hlavně za to může nová přední maska „panamericana“, tedy se štíhlým svislým žebrováním. Vizuálních změn je víc, například výrazný zadní spoiler nebo difuzor pod nárazníkem. Samozřejmě že při téhle světlé výšce a svých vlastních rozměrech reálně nefunguje, jde spíš jen o efekt, ale i tak dodává crossoveru sportovní šmrnc.
V interiéru je nové sportovní obšití sedadel nebo volant, který je navlečený do luxusní kůže nappa. V základní výbavě jsou před řidičem i ve středu přístrojovky displeje o úhlopříčce 7 palců, lze ale objednat i středový displej s 10,25”. V nabídce je špičkový audiosystém Burmester, head-up displej a další komfortní i užitečné prvky.