Článek
Jsou trhy, kde se sedany prodávají dobře. A právě pro ně by byla určena nula-trojka, zatím jen koncept značky Lynk Jde o sedan na podvozku Volva, pravděpodobně stejného, jaký bude používat nové Volvo S40. Ovšem design je velmi výrazný a neortodoxní.
Přední maska odpovídá již odhalenému modelu 01 (SUV, které již míří do výroby). Světla položená na horní kapotě, mohutná příď s horizontálně dělenými mřížkami chladiče. Zajímavý je vůz i dál. Třeba zadní sloupky končí u střechy, která je černá, takže design jakýchsi pilířů je zajímavý a neotřelý. Netradičně pak vypadají i zadní světla.
Auto bude s S40 sdílet nejen podvozek, ale i motor. Pravděpodobně půjde o zážehovou přeplňovanou patnáctistovku. Postupně by měly ale nabíhat další agregáty se třemi a čtyřmi válci, spojené s manuálními šesti- a dvouspojkovými sedmistupňovými převodovkami.
Lynk – pro Evropu a USA
S čínskými vozy v Evropě to nikdy nebylo jednoduché. Když už to vypadalo na jejich nástup a třeba i nějaký ten úspěch (hlavně díky ceně), přišly na řadu nárazové testy, které udělaly autům prachbídnou reklamu, když ukázaly, jak si Číňané nedělají s bezpečností svých aut vůbec hlavu. Kvalitativně byla čínská auta vždy brána za druho- až třetiřadá a ani na trzích, kde se zrovna moc superkvalitních aut nepohybuje, jako je Rusko nebo Turecko, se čínským značkám moc nevedlo.
Lynk je značka vytvořená koncernem Geely. Technika je moderní, bezpečná, prvotřídní. Však ji také používá a bude používat Volvo, které Geely vlastní. Jde o postupný proces, kdy Geely koupila značku Volvo, nalila do ní a do vývoje techniky velké peníze a nyní se snaží z toho získat i další zisky v podobě sdílení platforem.
První vozy Lynk 01 by měly přijít do Evropy a USA v lednu roku 2019. [celá zpráva]