Článek
Změny Seatu Ibiza pro modelový rok 2006 však nejsou nijak závratné. Všechny mají jeden důvod - srovnat starší model Ibiza s modernějšími řadami Leon, Altea a Toledo.
Inovovaná Ibiza má masivnější přední nárazník, kde všechny verze s výjimkou modelu Cupra se chlubí výplní masky chladiče ve struktuře včelí plástve. Novinkou jsou také viditelné koncovky výfuků - pro verze o výkonu přes 100 k - a zdvojené světlomety.
Pod čirým krytem koncových světel jsou sdruženy tmavě červené oválné reflektory, označení "Ibiza" je nyní umístěno uprostřed zadních dveří - tak, jak jsme si již u modelů SEAT posledních generací zvykli. Ibizy vyjíždějí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami rozměru 195/55, verze Sport mají šestnáctipalcová kola, modely FR a Cupra dostaly kola rozměru 17".
Uvnitř nových modelů Ibiza zaujme přepracovaná palubní deska, výplně dveří, volant, řadicí páka. Výdechy ventilace jsou vyvedeny ve stříbřité barvě.
Základem nabídky zážehových motorů je čtyřválec 1.2 12V o výkonu 47 kW. Následuje motor 1.4 16V/55 kW (ten se nabízí s manuální nebo automatickou převodovkou), motor 1.4 16V o výkonu 74 kW a přeplňovaný čtyřválec 1.8 20V Turbo ve verzích 110 kW a 132 kW. Tyto agregáty jsou určeny pro sportovní verze Ibiza FR, resp. Ibiza Cupra.
Na zájemce o vznětové motory čeká pět standardních turbodieselů TDI s přímým vstřikováním nafty do válců. Základní motor 1.4 TDI má výkony 51 a 59 kW, čtyřválec 1.9 TDI se nabízí ve třech verzích 74, 96 a 118 kW. Dva nejvýkonnější turbodiesely jsou propojeny s manuálními šestistupňovými převodovkami. Všechny TDI motory plní emisní limity normy Euro IV.