Článek
Španělská automobilka Seat chce do roku 2025 uvést na trh levný elektromobil. Potvrdil to Wayne Griffiths, šéf značky, při tiskové konferenci. Tak levný, jako Dacia Spring, ale podle všeho nebude – jeho cena by měla začínat v přepočtu zhruba na 520 tisících korun.
Vůz má být postaven na platformě nazvané MEB-Lite, tedy menší a levnější variantě elektromobilní platformy MEB koncernu Volkswagen. Největší kapacita baterie by měla být 45 kWh. Vývoj menší platformy povede právě Seat a podle britského webu Autocar na ní budou stát i chystané elektromobily ID.1 a ID.2 od Volkswagenu.
Cupra Formentor přijíždí s charakterním pětiválcem od Audi
Malý elektrický seat má patřit do segmentu městských miniaut, označovaného A0, a být stylizovaný jako crossover – jak taky jinak –, což ho staví velikostí někam na roveň Seatu Arona a Volkswagenu T-Cross. Je ovšem možné, že jako první se představí s logy Cupra, pokud by se nepodařilo cenu stlačit dostatečně dolů na to, aby mohl dostat loga Seat.
„Segment A0 je v Evropě velmi silný a bude se muset stát elektrickým – a takováto změna je nejtěžší právě zde,” uvedl v minulosti Griffith s tím, že postavit elektrické Porsche Taycan tak, aby bylo ziskové, je snazší než na druhé straně automobilového trhu, kde je tlak na co nejnižší koncovou cenu podstatně větší.
Nyní zmínil, že největší snaha při vývoji auta bude soustředěna právě na co nejlepší dostupnost co nejširšímu okruhu zákazníků. K tomu podle něj má být zapotřebí úzká spolupráce nejen v rámci koncernu Volkswagen, ale i dále.
Zda tím naznačil příchod malého elektrického fordu na stejné platformě, neboť víme, že koncerny Ford a Volkswagen úzce spolupracují mimo jiné na elektrických autech, ale můžeme jen spekulovat.