Článek
Robot, kterým se Volkswagen pochlubil, je autonomní a má u sebe sadu baterií o kapacitě 25 kWh, z jejichž kapacity se elektromobil dobije. Stroj funguje přes mobilní aplikaci nebo umí komunikovat přímo se systémem v autě, díky čemuž pozná, že baterie dochází. Robot k pohybu používá sadu kamer, laserových scanerů a ultrasonických senzorů.
Garáž, nebo bunkr? Designéři navrhli parkování pro Teslu Cybertruck
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_E_J/W67zKw.jpeg?fl=cro,0,127,1250,703%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Volkswagen zamýšlí, že se bude robot používat především na místech, kde infrastruktura a podmínky nedovolí vybudovat kompletní nabíjecí stanici. Nejlepším místem využití by pak byly těsné podzemní garáže. Stroj od Volkswagenu umí sám operovat s více dobíjecími moduly s bateriemi. Po dobití je od vozu odpojit a dovézt zpět k nabití modulu ze sítě.
Nový Volkswagen Golf prošel nárazovými zkouškami
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_J/HWs5MD.jpeg?fl=cro,0,1,1276,717%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Automobilky po celém světě dobře vědí, že pokud mají své klienty nalákat na dražší a uživatelsky složitější elektromobily, musí se pořádně snažit, a to nejen ve výrobě, ale také v budování potřebné infrastruktury. I proto výrobci ročně utrácejí miliardy, aby svět připravily na éru elektromobilů, jež už klepe na dveře.