Článek
Po více než pěti letech na trhu se s Renaultem Sandero R.S. 2.0 musí zájemci rozloučit. Poslední stovka vyrobených kusů je ve speciální edici R.S. Finale a zákazníci k němu dostanou kromě plaketky v interiéru vozu také několik upomínkových předmětů – čepici, klíčenku, plakát, peněženku, láhev a plakát s technickým nákresem auta.
Dacia má Sandero ve verzi RS, pohání ho dvoulitrový motor
Že sandero není renault, nýbrž dacia, a že nic jako verzi R.S. nemá? Pravda – v Evropě. V Jižní Americe se však sandero prodává pod značkou Renault a verzi R.S. tam v roce 2015 dostalo. Pod jeho kapotou pracuje něco, co z evropských malých ostrých hatchbacků zmizelo už dávno – atmosférický dvoulitrový čtyřválec.
Motor dává 150 koní a 205 Nm při běhu na etanol. V případě použití benzínu, který má o něco nižší oktanové číslo, je jeho výkon o něco nižší – 147 koní a 198 Nm. Lehkému sanderu to stačí na stovku za 8 sekund a maximální rychlost 202 km/h.
Ani dále není sandero R.S. 2.0 žádné ořezávátko. Ladili ho experti Renault Sport a kromě motoru se mu dostalo také úprav podvozku, zkrácených převodových poměrů pro lepší akceleraci nebo pneumatik Michelin Pilot Sport 4.
Právě motor je důvodem, proč sandero R.S. končí – v současném provedení nezvládne splnit emisní normy, které v Brazílii vstoupí v platnost v roce 2022, a automobilka se rozhodla ho už dále neupravovat.
Kromě toho je sandero R.S. také postaveno na minulé generaci tohoto modelu a Dacia už mnoho měsíců nabízí sandero úplně nové. A také divize Renault Sport skončila, automobilka převedla veškeré své sportovní aktivity pod značku Alpine, a to včetně týmu formule 1. Ovšem, jestli přijde něco jako Alpine Sandero, bychom mohli jen hádat.