Článek
Kvůli prodeji většinového podílu francouzského Bugatti chorvatskému Rimacu, který značky oznámily v pondělí, jsou na místě obavy fanoušků velkoobjemových spalovacích motorů, jak dlouho přežije šestnáctiválec modelů Veyron a Chiron. Podle zdrojů britského Autocaru se ovšem jeho zánik nechystá na kdovíjak brzké datum.
Bugatti v rukou Chorvatů. Volkswagen se zbaví většinového podílu
Bugatti díky přechodu pod Rimac, známý svými elektrickými hypersporty, bude mít přístup k technologii vysokovýkonných elektromobilů. Mate Rimac, zakladatel chorvatské automobilky, ovšem ujišťuje, že se nestane nic na způsob překarosování modelu Revera s logy Bugatti.
„To se vážně nestane, to neuděláme. Jsem automobilový fanda a i když samozřejmě chceme mít ziskovou firmu, nebudeme jen recyklovat to, co už máme. Nebudeme jen upravovat či hybridizovat chiron, abychom měli nové auto, vyvineme kompletně nový vůz, protože je to podle nás nejlepší cesta, a ten vůz bude stále mít spalovací motor,” řekl Rimac magazínu.
Co zůstává nejisté, je, zda se aktuální šestnáctiválec dostane do nějakého hybridního ústrojí. Nová auta však v každém případě nebudou nic obyčejného, alespoň dle slov Olivera Blumeho, šéfa Porsche, který je zároveň členem dozorčí rady nově vzniklé firmy Bugatti Rimac: „Budeme pokračovat s chironem a už nyní máme nápady na nová auta, na vývoj unikátního produktu.”
„Pečlivě jsme naslouchali fanouškům Bugatti a pro přechodné období máme nápady s elektrifikací, ale zároveň se zachováním spalovacího motoru,” dodal Blume. Je tedy nasnadě, že někdy v budoucnu budou bugatti jezdit na elektřinu – ale ne hned.
Bugatti Chiron má nový vrchol. Luxus a extrémní výkon spojuje verze Super Sport
Podle Mateho Rimaca v této dekádě přijdou elektrická bugatti, ale spalovací motor nezmizí. Bude nicméně „silně hybridizován”, pod čímž můžeme odhadovat plug-in hybrid. V přímé spojení motoru s koly však můžeme jen doufat.
Značka také oprášila plány na rozšíření portfolia na více než jeden model, které se objevily už zkraje 90. let 20. století, když firma pod italským vedením plánovala druhý model k supersportu EB110. Dosud vždy zůstalo u konceptu, nyní by mělo dojít i na výrobu zatím neznámého dalšího modelu; Mate Rimac se nechal slyšet, že myslí na „produkty, které nejsou jen hypersporty”. Konkrétnější nicméně nebyl.