Článek
Kamaz, to jsou pro většinu lidí, kteří automobilku znají, většinou jen velmi odolné a spolehlivé pracovní stroje nebo nákladní automobily. Společnost ovšem chystá jistou diverzitu a ve spolupráci s univerzitou v Petrohradě vytvořila svůj premiérový elektromobil Kama-1.
Už i Rusové mají samořídící náklaďák. Nepoznáte na něm, kde má příď
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gZ_P/DyWCa2.jpeg?fl=cro,0,0,799,449%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Rusové hovoří o tom, že se jejich první vozidlo na baterku bude moci vyrábět sériově, prozatím je ovšem vozidlo, které představili, jen předprodukční model.
Vozidlo je vyvíjeno už od roku 2018. Inženýři vozidlo osadili elektromotorem o výkonu 109 koní, který pohání zadní kola, a na jedno nabití ujede 250 kilometrů. V rychlonabíječce se akumulátory nabijí za 20 minut, běžným proudem za šest hodin.
Kama-1 je maličkým autem, které má tři dveře a měří přibližně o 19 centimetrů méně než Škoda Citigoe iV, dovnitř se pak naskládají čtyři pasažéři. Ve výbavě má auto LED světlomety, klimatizaci, devítipalcový displej infotainmentu či head-up displej.
Jak daleko dojede převodovka bez olejové náplně? Rus to zkusil
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gU_P/9sNBER.jpeg?fl=cro,0,1,1276,717%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Sériová podoba vozu zatím není jasná. Hodně bude záležet na investorech, kteří by věřili ve výnosnost produkce. Otázkou zůstává, jestli Kama-1 dokáže konkurovat předním firmám z Evropy a Číny, které do vývoje investovaly desítky miliard korun.