Článek
Když jsme před časem testovali Renault Zoe, závěr byl, že nutně potřebuje dvě věci – kvalitnější interiér a možnost rychlonabíjení. Facelift tohoto městského bonbonku přináší obojí, byť se zvenčí Zoe zas tak moc nezměnilo.
Vidíme tedy nový přední nárazník, upravená světla na obou koncích auta – zbavila se proud hltajících žárovek – a pár dalších detailů. Uvnitř vypadají sedačky pořád stejně, můžou se ale pochlubit potahem z recyklované textilie.
To hlavní je ale palubní deska, která konečně nevypadá deset let stará, nýbrž je plně v linii se současnými interiéry ostatních Renaultů, byť klimatizace druhou zónu nedostala.
Moderní je infotainment, jak velikostí a orientací displeje, tak i jeho umístěním na „plovoucím” tabletu. Přístrojový štít je stále digitální, vidíme ale konvenčnější design se dvěma kruhy – což bude pro leckoho krok zpět.
Samozřejmě, kvalitu použitých materiálů a „slícování” z fotek nelze zjistit, to prozkoumáme až při osobním setkání. Už i přepracování interiéru do modernějšího hávu však je krokem správným směrem.
Po jízdní stránce je dost možná důležitější fakt, že byla odstraněna druhá velká nevýhoda – Zoe nově umožňuje rychlonabíjení výkonem až 50 kW. Díky tomu dle Renaultu do baterie nateče energie na 145 km jízdy za 30 minut a z nuly na 80 % se vůz dobije za 70 minut.
Při nabíjení 22 kilowatty přibude za hodinu energie na 126 km, a budete-li chtít nabít baterii z 0 do 100 % pomocí 7kW nabíječky, zabere to 9 h 25 min. Kapacita baterie narostla z 41 na 52 kWh, což znamená dojezd 389 kilometrů na jedno nabití dle měřicího cyklu WLTP.
Ti, kteří rádi ovládají elektromobil jedním pedálem, ocení přidání režimu B – tak se tato funkce často označuje. Znamená, že při uvolnění plynu vůz začne velmi silně brzdit rekuperací, a s tím i nabíjet baterii – a dokáže úplně zastavit.
Samozřejmostí jsou i jízdní asistenti, jako automatické nouzové brzdění, hlídač jízdních pruhů s asistentem jízdy v pruzích, hlídač mrtvých úhlů, automatická dálková světla nebo rozpoznávání dopravních značek.
Do nabídky přibyl i silnější motor. Je označený R135 a dává 135 koní a 245 N.m. Maximálka zůstává omezená na 140 km/h, ale zrychlení na stovku se oproti verzi R110 zlepšilo o 1,4 s na rovných deset sekund.
Co zatím nebylo zveřejněno, je ceník. Víme však, že současné Zoe začíná na 837 tisících korunách za verzi s devadesátikoňovým motorem.