Hlavní obsah

Renault Zoe prošel modernizací, řeší dva největší nedostatky

Facelift Renaultu Zoe možná na první pohled není moc velký, ale to jen proto, že důležité změny se odehrály pod slupkou. Nové Zoe je rychlejší, dojede dál, dobíjí se rychleji a uvnitř už nevypadá jako deset let staré auto.

Foto: Renault

Nový Renault Zoe

Článek

Když jsme před časem testovali Renault Zoe, závěr byl, že nutně potřebuje dvě věci – kvalitnější interiér a možnost rychlonabíjení. Facelift tohoto městského bonbonku přináší obojí, byť se zvenčí Zoe zas tak moc nezměnilo.

Foto: Renault

Zvenčí se opravdu nezměnilo moc.

Vidíme tedy nový přední nárazník, upravená světla na obou koncích auta – zbavila se proud hltajících žárovek – a pár dalších detailů. Uvnitř vypadají sedačky pořád stejně, můžou se ale pochlubit potahem z recyklované textilie.

To hlavní je ale palubní deska, která konečně nevypadá deset let stará, nýbrž je plně v linii se současnými interiéry ostatních Renaultů, byť klimatizace druhou zónu nedostala.

Foto: Renault

Interiér vypadá hodnotněji už na fotkách.

Moderní je infotainment, jak velikostí a orientací displeje, tak i jeho umístěním na „plovoucím” tabletu. Přístrojový štít je stále digitální, vidíme ale konvenčnější design se dvěma kruhy – což bude pro leckoho krok zpět.

Samozřejmě, kvalitu použitých materiálů a „slícování” z fotek nelze zjistit, to prozkoumáme až při osobním setkání. Už i přepracování interiéru do modernějšího hávu však je krokem správným směrem.

Foto: Renault

Přístrojový štít sází na dva kruhy.

Po jízdní stránce je dost možná důležitější fakt, že byla odstraněna druhá velká nevýhoda – Zoe nově umožňuje rychlonabíjení výkonem až 50 kW. Díky tomu dle Renaultu do baterie nateče energie na 145 km jízdy za 30 minut a z nuly na 80 % se vůz dobije za 70 minut.

Při nabíjení 22 kilowatty přibude za hodinu energie na 126 km, a budete-li chtít nabít baterii z 0 do 100 % pomocí 7kW nabíječky, zabere to 9 h 25 min. Kapacita baterie narostla z 41 na 52 kWh, což znamená dojezd 389 kilometrů na jedno nabití dle měřicího cyklu WLTP.

Foto: Renault

Karoserie je téměr stejná, ale motor je silnější a baterie větší.

Ti, kteří rádi ovládají elektromobil jedním pedálem, ocení přidání režimu B – tak se tato funkce často označuje. Znamená, že při uvolnění plynu vůz začne velmi silně brzdit rekuperací, a s tím i nabíjet baterii – a dokáže úplně zastavit.

Samozřejmostí jsou i jízdní asistenti, jako automatické nouzové brzdění, hlídač jízdních pruhů s asistentem jízdy v pruzích, hlídač mrtvých úhlů, automatická dálková světla nebo rozpoznávání dopravních značek.

Foto: Renault

Nový Renault Zoe

Do nabídky přibyl i silnější motor. Je označený R135 a dává 135 koní a 245 N.m. Maximálka zůstává omezená na 140 km/h, ale zrychlení na stovku se oproti verzi R110 zlepšilo o 1,4 s na rovných deset sekund.

Co zatím nebylo zveřejněno, je ceník. Víme však, že současné Zoe začíná na 837 tisících korunách za verzi s devadesátikoňovým motorem.

Anketa

Co je pro vás u elektromobilu důležitější?
Co největší dojezd na jedno nabití na úkor rychlosti nabíjení
26,3 %
Co nejrychlejší nabíjení spíš než dlouhý dojezd
2,6 %
Důležité je vyvážení obého
64,5 %
Nejsem si jist/a, nemám zkušenosti
6,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 76 čtenářů.

Výběr článků

Načítám