Článek
Když vloni Renault představil koncept kupé-SUV Arkana, bylo jasné, že do sériové podoby nemá příliš daleko. Před několika týdny ho dále přiblížil koncept Samsung XM3 Inspire, jak se tahle novinka bude prodávat v Jižní Koreji. A dnes tu máme hotový vůz - Renault Arkana v sériové verzi.
A s překvapivě vysoko posazeným podvozkem, který napovídá slušným terénním schopnostem. Podle webu Automotive News bude Arkana sdílet platformu s Dacií Duster, takže je možná i zástavba pohonu všech kol.
V kabině vidíme řadu prvků z Renaultů a Dacií, jak se samozřejmě dalo čekat. Ve výbavě může být dotyková obrazovka, parkovací senzory, vyhřívané sedačky - v podstatě všechno, co je dnes běžné. Sedačky pojmou pět lidí a kufr má 508 litrů základního objemu.
Pod kapotou najdeme mimo jiné novou třináctistovku, kterou aliance Renault-Nissan vyvíjela spolu s Daimlerem a kterou jsme testovali např. v Nissanu Qashqai. Nabízí 150 koní a bude k mání s bezestupňovou převodovkou X-Tronic a systémem pohonu všech kol.
Pro ruský trh bude k mání atmosféricky plněný benzínový motor o objemu 1,6 litru a výkonu 115 koní. Právě ten je důležitý, protože Arkana se vyrábí v Moskvě a na ruském trhu je k mání jako první.
Už tam má i svou cenu - zaváděcí Edition One s pohonem předních kol stojí od 1 419 990 rublů, tedy cca 509 tisíc korun. Podle dostupných informací má Arkana přijít i na další trhy. Jestli mezi nimi bude Česká republika, však zatím není známo.