Článek
Když v roce 2013 vypouštěl Renault model Zoe do světa, čekal, že lidé začnou hromadně opouštět svá auta se spalovacím motorem a přejdou na elektromobily. Nestalo se tak. Cena sice byla celkem příznivá, ale jen kvůli tomu, že Francie či Velká Británie poskytovaly na nákup elektromobilu opravdu velmi štědrou dotaci. A tak spadla tehdy cena na celkem přijatelných 350 000 Kč.
Jenže Renault se rozhodl, že nabídne akumulátory jako zápůjčku. A tak lidé museli měsíčně platit v přepočtu asi 2000 Kč. A to není málo. A tak smělé plány o 1,5 milionu prodaných elektromobilů do roku 2016 zůstaly jen na papíře, ačkoli se Renault Zoe stal v roce 2015 nejprodávanějším elektromobilem v EU (18 469 ks). (Tímto děkujeme za upřesnění informace podle zdrojů značky Renault)
Jenže doba dozrála. A Renault Zoe vytahuje znovu ven, kterému upravil některé komponenty. Tak například akumulátorová sada měla dodnes kapacitu 22 kWh, se kterou tabulkově dojela 241 km, ale sám Renault přiznával, že v reálu je to spíš 141 km. Nové akumulátory mají zvětšit dojezd na 320 km, a to i díky novému elektromotoru, který je úspornější. Technické podrobnosti zatím nevíme.
Na pařížském autosalonu jej Renault vytáhne ze šuplíku a přidá i informace, zda bude pokračovat v tom pronajímání akumulátorů.