Článek
Megane vstoupil na trh s revolučním designem už v roce 2015 a vypadá to, že snad ani nestárne. Renault ale usoudil, že je čas na změny a uvolil se k vydání faceliftu, který se ovšem týká především motorizací.
Auta od Renaultu budou umět ovládat domácnost
Hlavním tahákem nového Meganu je rozhodně přidání verze E-Tech Plug-in. Pohonné ústrojí tvoří čtyřválcový zážehový agregát o zdvihovém objemu 1,6 litru a je spojený hned se dvěma elektromotory a vícerežimovou převodovkou.
Výkon motoru je stanoven na 160 koní s tím, že díky bateriím o kapacitě 9,8 kWh dojede vůz čistě na elektřinu až 50 kilometrů dle protokolu WLTP.
Mimo plug-in hybrid přijdou na trh i nové benzinové či naftové motory. Na poli zážehových to budou dvě varianty, konkrétně motor 1,3 litru s filtrem pevných částic o výkonu 100 koňských sil a později tento rok i tříválcový motor s turbodmychadlem a zdvihovým objemem 1,0 litru, který umí produkovat 120 koní. Vznětové pohonné jednotky rozšíří své řady o motory Blue dCi s výkonem 70 kW a 85 kW.
V modelové řadě Renault mimo jiné zachová i nejsilnější variantu R. S., která bude mít v běžné verzi i ve verzi Trophy nově shodný výkon 299 koní.
Silnější Trophy oproti tomu dostala ostřejší podvozek Cup a samosvorný diferenciál Torsen. Pro ty, kteří ale chtějí jen sportovně vyhlížející vůz za rozumnější cenu, je tu pak výbava R. S. Line.
Co se exteriéru týče, Renault usoudil, že není potřeba dělat mnoho inovací, a tak se dá říci, že se na první pohled Megane příliš nezměnil. Největším krokem vpřed je to, že všechny výbavy mají ve standardu diodové světlomety. Nová je i maska chladiče posunutá na kapotě o maličko níže, také nárazník dostal modernější tvary.
Z Renaultu Twingo bude letos elektromobil
Nový Megane po faceliftu dorazí na český trh v létě 2020 a v interiéru se dočká dvou multimediálních systémů Easy Link, buď se 7“ nebo 10,2“ dotykovou obrazovkou.
Renault bude zpočátku verzi plug-in hybrid prodávat primárně v karosářské verzi kombi, později nabídne i hatchback.