Hlavní obsah

Renault má nové logo, přišlo o třetí rozměr

Nové logo Renaultu už se objevilo nejen na sociálních médiích, ale také na konceptu 5. Nyní však máme oficiální potvrzení změny. Tvar kosočtverce zůstává, jednodušší tvary jsou modernější, logo ale zároveň připomíná to ze 70. let.

Foto: Renault

Nové logo značky Renault

Článek

Pečliví pozorovatelé už si toho mohli všimnout na konceptu 5, ovšem nyní to máme oficiálně – automobilka Renault je další z poměrně široké řady těch, které v poslední době mění své logo.

Renault 5 se vrací jako retro koncept elektromobilu

AutoMoto

Nové logo je dvojrozměrné místo dosavadního trojrozměrného a fanouškům značky může připomenout to, které renaulty vozily v letech 1972-1992. S tím rozdílem, že nově mají strany kosočtverce jen po dvou linkách, nikoliv po čtyřech.

Foto: Renault

Logo značky Renault z roku 1972

Renault však neměl v logu vždy kosočtverec, třebaže s tímto tvarem je spojený nejvíce, jak po stránce identity značky, tak i spousty více či méně sprostých vtipů, které se s tímto tvarem pojí.

První logo pochází z roku 1900, dva roky po založení firmy, a stylizuje v sobě písmena L, M a R podle Louise a Marcela Renaultových.

Foto: Renault

Logo značky Renault z roku 1900

Přes krátkou dobu loga s tankem, které odkazovalo na válečnou výrobu fabriky v první světové válce, se v roce 1923 objevuje kulaté logo s vodorovnými čarami. Ty se o dva roky později přenášejí i do prvního loga ve tvaru kosočtverce.

Foto: Renault

Logo značky Renault z roku 1925

Třebaže jsou kosočtverce jasně dominantní, za zmínku stojí také loga, která se na některých renaultech objevila v 50. letech. Nejzajímavější jsou asi tři delfíni nad korunou na Renaultu Dauphine nebo logo s písmeny RNUR a obrysem Francie.

Foto: Renault

Logo Renault Regie Nationale z Renaultu Dauphine, rok 1956

Foto: Renault

Logo značky Renault s obrysem Francie z 50. let 20. století

Tyto odlišnosti ustávají v roce 1959, kdy se na Renaultu 4 objevuje užší logo, ale stále ve tvaru kosočtverce s vodorovnými čarami.

Foto: Renault

Logo značky Renault z roku 1959

Od té doby je tvar ustálený a vodorovné čáry jsou v logu až do zmíněného roku 1972, kdy se objevuje kosočtverec tvořený čtveřicí čar různé tloušťky na každé straně. Ten vydržel až do roku 1992, kdy logo dostalo třetí rozměr.

Foto: Renault

Logo značky Renault z roku 1992

Ve zhruba stejné podobě, pouze s kosmetickými úpravami v druhé dekádě 21. století, toto logo vydrželo dodnes, kdy ho nahrazuje nová, plošší grafická úprava. Tvar ovšem zůstává zachován.

Foto: Renault

Logo značky Renault z roku 2012

Související témata:

Související články

Kia má nové logo

Korejská automobilka ve středu zveřejnila nové logo. Zbavilo se oválu a má dynamičtější grafiku.

Koncept Dacia Bigster ukazuje nové logo značky

Skupina Renault v rámci čtvrtečního oznámení nové strategie s názvem „Renaulution” oznámila úzkou spolupráci mezi značkami Dacia a Lada. Rumunská automobilka...

Peugeot má nové logo

Jedenáctá verze loga Peugeotu se svým ztvárněním vrací do minulosti. Dominantou je tradičně lev, kolem kterého je však znovu erb.

Výběr článků

Načítám