Článek
Pečliví pozorovatelé už si toho mohli všimnout na konceptu 5, ovšem nyní to máme oficiálně – automobilka Renault je další z poměrně široké řady těch, které v poslední době mění své logo.
Renault 5 se vrací jako retro koncept elektromobilu
Nové logo je dvojrozměrné místo dosavadního trojrozměrného a fanouškům značky může připomenout to, které renaulty vozily v letech 1972-1992. S tím rozdílem, že nově mají strany kosočtverce jen po dvou linkách, nikoliv po čtyřech.
Renault však neměl v logu vždy kosočtverec, třebaže s tímto tvarem je spojený nejvíce, jak po stránce identity značky, tak i spousty více či méně sprostých vtipů, které se s tímto tvarem pojí.
První logo pochází z roku 1900, dva roky po založení firmy, a stylizuje v sobě písmena L, M a R podle Louise a Marcela Renaultových.
Přes krátkou dobu loga s tankem, které odkazovalo na válečnou výrobu fabriky v první světové válce, se v roce 1923 objevuje kulaté logo s vodorovnými čarami. Ty se o dva roky později přenášejí i do prvního loga ve tvaru kosočtverce.
Třebaže jsou kosočtverce jasně dominantní, za zmínku stojí také loga, která se na některých renaultech objevila v 50. letech. Nejzajímavější jsou asi tři delfíni nad korunou na Renaultu Dauphine nebo logo s písmeny RNUR a obrysem Francie.
Tyto odlišnosti ustávají v roce 1959, kdy se na Renaultu 4 objevuje užší logo, ale stále ve tvaru kosočtverce s vodorovnými čarami.
Od té doby je tvar ustálený a vodorovné čáry jsou v logu až do zmíněného roku 1972, kdy se objevuje kosočtverec tvořený čtveřicí čar různé tloušťky na každé straně. Ten vydržel až do roku 1992, kdy logo dostalo třetí rozměr.
Ve zhruba stejné podobě, pouze s kosmetickými úpravami v druhé dekádě 21. století, toto logo vydrželo dodnes, kdy ho nahrazuje nová, plošší grafická úprava. Tvar ovšem zůstává zachován.