Článek
Oba modely Renault označuje jako E-Tech, ovšem pouze model Captur dostal pod kapotu Plug-in hybridní pohon, zatímco Clio bude klasickým hybridem. Oběma vozy pak Renault plní svoje plány omezit emise CO2.
Když se blíže podíváme na oba modely, zjistíme, že oblíbený crossover Captur ve verzi E-Tech dostal pod kapotu 1,6 litrový čtyřválcový spalovací motor i dva elektrické agregáty poháněné lithium-iontovou baterií s kapacitou 9,8 kWh, vše sdružené s víceúčelovou hybridní převodovkou bez spojky.
Auta od Renaultu budou umět ovládat domácnost
Captur bude moci jezdit na několik módů, jako třeba ten s názvem Multi-Sense, který umožňuje plně elektrickou jízdu, a to až na 65 kilometrů. K dispozici je také mód E-Save, který šetří elektřinu na pozdější dobu nebo režim Sport, který umožní spolupráci všech tří motorů a přinese ten nejvyšší možný výkon v daný moment.
Co se modelu Clio E-Tech Hybrid týče, používá podobné systémy jako Captur, až na fakt, že se jedná pouze o konvenční hybrid, ne plug-in verzi do zásuvky. I tak je ale Clio o dost úspornější, a to díky 1,2 kWh baterii, která dokáže ve městě snížit spotřebu až o 40 %. Mezi oběma modely je také rozdíl ve výkonu, kdy Captur dostal výkon 158 koní, zatímco Clio jen 138.
Další rekord pro Renault Megane RS Trophy-R: Nejrychlejší byl i v Japonsku
Mimo Clio a Captur by měl Renault představit ještě model Megane E-Tech. Do roku 2022 pak chtějí Francouzi obohatit své portfolio o celkem 12 elektrifikovaných automobilů a osm plně elektrických.