Hlavní obsah

Renault a Dacia v Česku loni klesaly, letos budou mít napilno

Značky Renault a Dacia v loňském roce zaznamenaly na českém trhu dvouciferný pokles. Přesto u nás prodaly dohromady více než 15 tisíc aut; celosvětově téměř 2,7 milionu. Letošní rok je čeká představení řady nových modelů - elektrických i konvenčních.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Dacia Jogger na výroční tiskové konferenci českého zastoupení Renaultu a Dacie

Článek

Stejně jako všechny ostatní automobilky, i skupina Renault - tedy značky Renault a Dacia - po skončení z různých důvodů náročného roku 2021 bilancuje a přináší i výhled do budoucna. Skupina prodala za rok 2021 celkem 2 696 401 vozů a Dacia byla v Evropě mezi nejlepší trojkou co do prodejů soukromým zákazníkům.

Elektromobily a hybridy, tedy řada E-Tech, tvoří 30 % evropských prodejů značky; v roce 2020 to bylo 17 %. Zajímavostí je, že model Zoe, ač je to navzdory faceliftu relativně staré auto, je mezi elektrifikovanými vozy na druhém místě v Evropě a na prvním ve Francii.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Český Renault na tiskovou konferenci přivezl ukázat také Dacii Jogger, horkou novinku, která vstoupí na trh už velmi brzy.

V elektrifikovaných autech se Renaultu daří i dále - na trhu elektrických lehkých užitkových vozů má 25% podíl díky modelům Master a Kangoo. A za zmínku stojí také, že víc než polovina prodaných arkan je ve verzi E-Tech.

Polovina renaultů a dacií v druhém pololetí loňského roku se na evropském trhu prodala fyzickým osobám. Dacia je v tomto ohledu na 3. místě v Evropě a celkově oproti roku 2020 rostla o 3 procenta. Modely Sandero a Duster jsou ve svých segmentech v Evropě špičkou v prodejích soukromým zákazníkům a elektromobil Spring už má v Evropě 50 tisíc objednávek.

Test nejlevnějšího elektromobilu Dacia Spring: Příliš velké kompromisy

Testy

Zásadně úspěšný byl loňský rok pro značku Alpine - ta zaznamenala nárůst prodejů o 74 % oproti roku 2020, prodala celkem 2659 aut. Víc než 50 % už se prodává mimo francouzský trh, i když Francie je pro Alpine pořád největším a nejdůležitějším trhem.

Na českém trhu pokles

Podíváme-li se na český trh, vidíme, že tu Dacia v loňském roce prodala 7492 aut, tedy o 28 % méně než v roce 2020. Renault na tom byl o trochu lépe, prodal v Česku 8098 aut (o 10 % méně než v roce 2020); u obou značek jsou tato čísla součtem lehkých užitkových i osobních aut. I přes propad prodejů je skupina pořád v segmentu B na 2. místě s Dacií Sandero a na třetím s Renaultem Clio.

Co do osobních aut zaznamenal Renault v ČR 5437 prodejů, z čehož 1573 aut bylo elektrifikovaných - Renault do toho počítá všechno s nějakým elektromotorem, tedy od mild hybridů po bateriové elektromobily. Nejúspěšnější byly modely Clio a Arkana - té se prodalo 83 % v nejvyšších výbavách. Elektromobilu Zoe se prodalo 76 kusů.

Dacia Jogger naživo: Obří kombík převeze sedm dospělých

AutoMoto

Na českém trhu užitkových aut má Renault dosud nejlepší tržní podíl - 13,5 procenta. Prodal 2661 aut, z čehož bylo nejvíce masterů - včetně podvozků určených k instalaci skříňové nástavby. Dacia v ČR loni prodala 6821 osobních aut, z čehož se nejlépe vedlo dusteru, následně sanderu a lodgy. Za zmínku stojí, že 30 % aut prodaných v ČR má pohon na LPG.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Jak jsme zjistili už na mnichovském autosalonu loni v září, i na třetí řadu sedaček joggeru se vejdou dospělí lidé.

Co čeká skupinu Renault v roce 2022? Nejdřív, v únoru, přijde další facelift užitkového modelu Trafic. V květnu můžeme čekat vstup ryze elektrického Megane E-Tech a také skříňového kangoo nové generace v elektrické variantě na trh. Někdy letos - zatím automobilka nedokáže říct přesnější termín - se chystá také osobní kangoo.

Renault odhaluje siluetu crossoveru Austral

AutoMoto

Konečně, na podzim můžeme čekat uvedení modelu Austral, nástupce kadjaru, na trh. Ten už nebude mít v nabídce vznětový motor; skupina se chce dieselů ve sféře osobních vozů postupně zbavit. A značka Alpine bude připravovat vstup na český trh, který ale letos nestihne - plánuje ho na rok 2023.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Jak je u sedmimístných MPV většinou zvykem, při vztyčení všech sedmi sedaček je prostor pro zavazadla opravdu minimální.

Pro Dacii bude kromě uvedení joggeru na trh - už teď, aniž by kdokoliv ze zákazníků autem jel, má jen v Česku 700 objednávek - novinkou také začátek používání nového loga. Během roku se objeví nejen na autosalonech, ale i na současných vozech. A na českém trhu v létě nabídne i spring ve variantě cargo.

Související články

Výběr článků

Načítám