Článek
Afér kvůli znevýhodňování či snad ponižování žen v automobilových reklamách už tu bylo několik. Nyní se s tímto tématem potýká Land Rover.
Hvězda nedávného autosalonu ve Frankfurtu se na jednom z delších propagačních videí toulá po kazachstánské krajině.
Hlavním hrdinou je nová generace off-roadu, vystupuje zde však i řidič. Což o to, působí dost akčně, tak jak v podobné reklamě čekáte.
Automobilka ve dvouapůlminutové stopáži prezentuje dost ze schopností nového modelu. Jenže dobrodruhem je tu muž, což už dnes stačí k tomu, aby se někdo ozval.
Na konto reklamy se ozvala britská novinářka Mariella Frostrupová prostřednictvím reakce na Twitteru.
Shame Landrover, still with the rugged, Alpha Male explorers. There’s plenty of #WildWomen “capable of great things” . Maybe you just want men to buy your cars? Best I sell my #Defender and get a new car from a company who appreciates female drivers #everydaysexism #misogyny https://t.co/GZrJH5o1DX
— Mariella Frostrup (@mariellaf1) 15. září 2019
„Hanba Land Roveru a drsným průzkumníkům, alfa samcům. Existuje spousta žen, které jsou schopny velkých věcí. Nejspíš bych měla prodat svůj Defender a koupit si auto od výrobce, který si váží žen jako řidiček,” zní rozezlená reakce Frostrupové, která místo žen použila hashtag #WildWomen, tedy „divoké ženy”.
Její příspěvek sklidil chápavé i odmítavé reakce. Zmiňovaným hercem v reklamě je Kenton Cool, který coby horolezec zdolal několikrát Mount Everest. Automobilka uvedla, že v reklamách používá jako protagonisty muže a ženy, takže jakékoli účelné zaujetí odmítá.