Článek
Nový Range Rover Sport se na trhu klasicky postaví pod nový velký Range Rover, s nímž sdílí zcela novou platformu. Dle nového designového jazyka má úzké LED světlomety a navazující přední masku. Nechybí ani zapuštěné kliky dveří.
Novinka si zachovává známé tvary karoserie. Range Rover tvrdí, že součinitel odporu vzduchu u nového modelu činí 0,29, což je velmi nízké číslo, za kterým stojí třeba nový spoiler nebo laserem svařovaná střecha.
Jaguar F-Pace a Range Rover Velar mají nové řadové šestiválce
Největší posun vůz zaznamenal v interiéru, který se jasně drží současné cesty Range Roveru. Z kabiny už na první pohled dýchá luxus a komfort. Land Rover použil audiosystém Meridian s 29 reproduktory a infotainment Pivi Pro s dotykovým displejem 13,1 palců.
Zajímavostí v rámci interiéru je například i systém Cabin Air Purification Pro, který dokáže omezovat zápach, ale i bakterie a alergeny v kabině. Podle Range Roveru funguje také na vir SARS-Cov-2. Mimo něj bude řidiči k dispozici rovněž digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 13,7 palce.
Vůz byl postavený na platformě MLA-Flex, dostal nové inteligentní pneumatického odpružení a aktivní tlumiče. Range Rover Sport disponuje také řízením všech kol a elektronickým diferenciálem. Auto by díky tomu mělo být tužší a stabilnější na silnici.
Nový Range Rover se ukázal s plug-in hybridy i osmiválcem
Co se motorizací týče, Land Rover vsadil na dva plug-in hybridy, mild-hybridní šestiválcové řadové motory, na naftu i benzin a vrcholný 4,4litrový přeplňovaný osmiválec od BMW. V roce 2024 by na trh měla dorazit i čistě elektrická verze.
Range Rover Sport na trh dorazí i se čtyřmi tradičními stupni výbavy S, SE, HSE a nejvyšší Autobiography. Cena základního modelu by měla být na českém trhu na úrovni 2,5 milionu korun.