Článek
V České republice by podle předpokladu ministerstva průmyslu a obchodu mohlo v roce 2030 jezdit 60 000–90 000 aut na vodíkové články. V současnosti tu kvůli absenci čerpacích stanic nejezdí žádné.
Velké překvapení: Nová vodíková Toyota Mirai vypadá úplně jinak než předchůdce
Ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO) nedávno uvedl, že chce rozvoj vodíkového pohonu v dopravě podporovat. Ministerstvo dopravy loni uvedlo, že by do roku 2023 mohlo v Česku vzniknout šest až osm čerpacích stanic na vodík. Sériové vozy na vodík nabízí například Toyota, Hyundai nebo Honda.
V Česku se ale neprodávají. Toyota dnes oznámila uvedení druhé generace svého vodíkového vozu Mirai, nicméně firma ho v Česku nabízet nebude. „Jakmile vznikne infrastruktura, jsme připraveni Mirai uvést na český trh,“ říká mluvčí Toyoty Jitka Jechová.
Nová generace Mirai se dostane na první trhy v Japonsku, Severní Americe a Evropě na začátku příštího roku. Proti dojezdu předchozího modelu kolem 500 km se u nástupce dojezdová vzdálenost prodloužila o 30 %. První generaci Mirai si koupilo přes 10 000 zákazníků.