Hlavní obsah

První setkání s novými SUV od Fordu: Puma a Explorer mají čím zaujmout

Novinky, Marek Bednář, Frankfurt

Crossover Puma a SUV Explorer od Fordu možná nejsou úplně horké novinky, ale ve Frankfurtu si odbývají svou výstavní premiéru. A oba dva tyto vozy opravdu mají čím zaujmout. Jeden ty, kteří chtějí stylovku, druhý zase zájemce o maskulinní krabici s bezednou zásobárnou točivého momentu.

Foto: Marek Bednář

Ford Puma na autosalonu ve Frankfurtu

Článek

Z novinek na frankfurtském autosalonu stojí za vypíchnutí obrovská spousta vozů a dva nové Fordy, Puma a Explorer, k nim rozhodně patří. Oba se řadí k dnes velmi populární kategorii crossoverů a SUV, i když stojí u opačných konců tohoto spektra.

Začněme Evropě bližší Pumou. Ano, tohle jméno před pár lety nosil šik sporťáček, ale kromě páru dveří a trochy světlé výšky navíc tu není nic špatně. Designérům se Puma opravdu povedla ze všech stran a lze v ní trochu vidět i inspiraci původní Pumou. Ve skutečnosti je hezčí než na fotkách.

Foto: Marek Bednář

Ford Puma na autosalonu ve Frankfurtu

Velikostí je snad nejblíž Mazdě CX-3 a soudě dle líbivého designu se jí má i postavit na trhu. Jak to bude vypadat např. s ceníkem, ale zatím není známo - ještě nebyl zveřejněn.

Opravdová Amerika

Z Ameriky dovezený Explorer je úplně něco jiného. Nesnaží se zalíbit křivkami, ba naopak, křivek byste na něm zvenčí moc nenašli. Je ramenatým SUV a míří na konkurenci třeba ve formě Škody Kodiaq, ale zaujme ty, kterým mladoboleslavský stěhovák přijde příliš kulatý.

Foto: Marek Bednář

Ford Explorer na autosalonu ve Frankfurtu

Krabicoidnímu exteriéru odpovídá taky prostorný interiér. Všemožně posuvné a nastavitelné sedačky ve druhé řadě jsou pohodlné; jestli se sem vejdou tři dětské sedačky vedle sebe, bude ale třeba vyzkoušet fyzicky.

Foto: Marek Bednář

Všude v kabině je spousta prostoru.

Zezadu stojí za zmínku počet výfuků; plug-in hybridy většinou své výfuky skrývají. Explorer ale má čím je podepřít - jeho pohonné ústrojí, složené z benzínového šestiválce a elektromotoru, nabídne celkem 840 newtonmetrů. To není překlep, opravdu hodně přes osm stovek.

Foto: Marek Bednář

Jsou čtyři výfuky moc? Na 840 N.m ne.

Jak se bude v Evropě prodávat, je samozřejmě zatím otázkou. Promluví do toho jak ceník, který u takhle velkého, luxusního a silného auta asi nebude úplně lidový, a také samozřejmě jízdní chování auta. Na to si ale budeme muset počkat, až se svezeme.

Výběr článků

Načítám