Článek
V časopisu Autocar se francouzský ředitel elektrické divize rozpovídal o plánech značky Renault a vůbec celého koncernu. Součástí bylo i potvrzení, že tentokrát už nepůjde o distribuci evropských modelů na čínský trh, ale také naopak. Renault K-ZE, který se dnes prodává v Číně, se bude dovážet do Evropy.
Gilles Normand to potvrdil a zároveň doplnil, že půjde o speciální verzi tohoto vozu. Jak speciální? Uvidíme. Každopádně auto potřebuje splňovat evropské normy a bezpečnostní standardy, takže možná půjde o úpravy tímto směrem.
Bude Dacia elektrifikovat?
Bude K-ZE pod značkou Dacia? Možné to je. Sice se před mnoha měsíci vyjádřili představitelé firmy, že elektrifikace rumunské značky je nesmysl, protože Dacia je levná a elektrifikace znamená hodně přehnanou cenovku pro zákazníky, jenže K-ZE je miniautíčko s neuvěřitelnou cenou.
Škoda ukazuje novou Octavii, výrazně povyrostla a poprvé půjde dobíjet
Jen 3,7 m dlouhý městský crossover by totiž měl podle zatím neověřených zpráv stát v přepočtu kolem 300 000 Kč. To je oproti konkurenci opravdu málo. Zvlášť, když auto díky malé hmotnosti a kapacitě akumulátorů 26,8 kWh zvládne dojezd 271 km. To do města bohatě stačí. Vždyť podobný dojezd má i Škoda Citigo iV s cenou o víc než třetinu vyšší.
Druhým argumentem pro nezařazení K-ZE do portfolia Renaultu je jeho vlastní nabídka elektromobilů. Nový model by patrně silně zdevalvoval nabídku modelu Zoe, což je dnes stěžejní elektromobil francouzské firmy.
Samozřejmě že K-ZE nebude moct být jako hlavní auto do rodiny, ale jak potvrdil Olivier Murguet, viceprezident pro obchod společnosti Renault, „tohle by mohl být ideální vůz pro sdílenou mobilitu.“