Článek
Audi zabrousilo do teritoria malých luxusních vozů a chce se porvat s Mini, Alfou MiTo a jedničkovým BMW.
Předpoklady pro úspěch má slušné – jsou to jednak dobré renomé a prestiž značky, pohledná, nízká a zároveň široká karoserie (i když bez příplatkových stříbrně lakovaných oblouků vypadá poněkud obyčejně) a koneckonců i očekávatelný luxus.
Povedlo se Audi splnit očekávání potencionálních zákazníků? Vyrazili jsme se s A1 1,6 TDI projet do pražských ulic i na opuštěné zatáčkovité silnici poblíž Loděnice.
Audi A1 nelze upřít všechna pozitiva tohoto německého výrobce – interiér působí luxusně, je dobře zpracovaný a podobně působí i auto jako celek. Je také o dost dražší než VW Polo, ze kterého konstrukčně vychází.
Samotná jízda neohromí, ale ani neurazí – řízení je přesné, ale zoufale mu chybí trochu citu, podvozek je relativně tvrdší, nabídne dostatek jistoty, ale zábavnost jako u BMW řady 1 nečekejte. Jízda na zatáčkovité, místy deštěm zkropené silnici nabídla dostatek jistoty i trakce předních kol, čitelné chování i dobře vyvážený podvozek, ale jenom málo emocí. Otázkou je, kdo z majitelů A1 bude trápit auto na limitu, při běžné jízdě totiž podvozek funguje výtečně.
Interiér nabídne očekávanou výtečnou ergonomii a možnost vylepšit jej utracením desítek tisíc z bohatého seznamu příplatkové výbavy. Vzadu už je méně místa, á-jednička je tak autem pro dva lidi. Kufr s velikostí 267 litrů neohromí, ale jeho velikost i přístup do něj jsou plně dostačující.
Pro A1 jsou v nabídce dva vznětové motory TDI a dva zážehové motory TFSI s výkony od 63 kW (86 k) do 90 kW (122 k). Základní cena na českém trhu byla stanovena na 407 100 korun.
Základní výbava obsahuje víceméně vše důležité, v základu jsou ale pouze patnáctipalcová plechová kola, za hliníková litá kola s rozměry 15 – 18 palců zaplatíte od 6900 do 64 685 korun (dle velikosti kol a rozměru pneumatik). Základní, tj. bezpříplatková barva karoserie je bílá nebo černá, za ostatní barvy se připlácí.