Článek
Nový model, vyvíjený pod kódovým označením A9, je navzdory obvyklým trendům menší a podstatně lehčí. Nejlehčí verze váží 975 kg; v průměru má nová 208 hmotnost nižší o 110 kg. Karoserie je o 7 centimetrů kratší a o centimetr nižší. I přesto je vzadu údajně o 5 centimetrů více místa a narostl i zavazadlový prostor (o 15 litrů). Zajímavost: celý zadní nárazník je vyroben z recyklovaného materiálu (o jaký materiál jde konkrétně, ovšem není uvedeno).
Nové uspořádání má pracoviště řidiče s menším volantem a dotykovou obrazovkou. Na přání se bude dodávat i head-up displej, který v zorném poli řidiče zobrazuje například aktuální rychlost.
V nabídce budou nově i dva tříválcové motory s objemem 1,0 a 1,2 litru. Z pěti dieselových motorů jsou čtyři vybaveny systémem Stop & Start nové generace (e-HDi), u nejúspornější verze je spotřeba paliva 3,4 l /100 km. Technické parametry zatím Peugeot nezveřejnil.
Předpokládá se, že světová premiéra nového modelu proběhne na březnovém autosalonu v Ženevě. Prodej by tak podle našeho odhadu mohl být zahájen už v dubnu či v květnu. „Myslím, že budeme rozlišovat dobu před a po 208. Tento model znamená pro Peugeot opravdu novou, určující etapu,“ řekl Alain Tranzer, ředitel projektu A9. Příští rok ukáže, zda tento výrok byl pouze přehnané sebevědomý nebo zda je na něm alespoň trochu pravdy.