Hlavní obsah

První elektromobil Subaru je tady. Solterra je převlečenou toyotou

První ryzí elektromobil značky Subaru se jmenuje Solterra a technikou i interiérem je téměř totožný s Toyotou bZ4X – obě auta se vyvíjela současně. Pohon všech kol je samozřejmostí, ale základní verzí bude předokolka.

Foto: Subaru

Subaru Solterra

Článek

Automobilka Subaru teprve nedávno vkročila na pole hybridních aut svým e-boxerem, který je na pomezí mild hybridu a tradičního full hybridu. Nyní se vydává do vod elektromobilů s vozem jménem Solterra, v němž se mají stávající zákazníci cítit jako ve skutečném subaru.

Pro některé z nich to ale může být náročné, protože solterra je převlečená Toyota bZ4X, představená nedávno. Zvenčí jsou rozdíly jasně patrné – solterra má významně odlišnou příď včetně světlometů, v nichž můžeme vidět světelný podpis tvaru písmene C, na konvenčních modelech značky znázorňující pohyb pístů v plochém motoru.

Foto: Subaru

Subaru Solterra

Rovněž šestiúhelníková maska chladiče připomíná současná subaru a kolem dolního otvoru pro vstup vzduchu dostala solterra mlhovky. Zadní světla jsou také odlišná, se stejným světelným podpisem a bez linky přes celou šířku zádě. To je ale v podstatě všechno – odlišně barevné panely kolem světel jsou stejné, oplastování kolem kol taky.

V kabině je blízkost modelu od Toyoty ještě mnohem větší – pochází od ní všechno kromě loga na volantu. „Toyoťácký“ je i font na displeji a kolem voliče převodovky. Na jednu stranu to není špatně, protože tlačítka toyot a lexusů se skvěle používají, na druhou stranu pravověrný subarista se neubrání dojmu, že sedí v toyotě.

Foto: Subaru

Subaru Solterra

Co zatím není jisté, je, zda solterra také dostane inovativní systém řízení po drátě a s ním i volant spíše podobný kniplu letadla. Dvě zveřejněné fotografie interiéru ukazují „jen“ normální volant; navíc vpravo, neboť všechen vizuální materiál se vztahuje k japonské verzi vozu.

Pohonné ústrojí kopíruje to v Toyotě bZ4X, což znamená základ v podobě předokolky s jedním elektromotorem, který bude dávat výkon 204 koně a točivý moment 265 Nm, anebo čtyřkolka s druhým elektromotorem na zadní nápravě. Taková verze bude mít 218 koní a 336 Nm a podle nových informací to bude znamenat dva 109k elektromotory, po jednom na každé nápravě.

Foto: Subaru

Subaru Solterra

Subaru slibuje přesné ovládání každého kola v zatáčkách a proměnlivé rozložení hnací síly mezi přední a zadní nápravou. Vůz také dostane režim X pro jízdu mimo asfalt, který známe i z ostatních subaru, a nový režim Grip Control pro rychlejší jízdu po nezpevněných cestách.

Podobně jako u toyoty, baterie má mít 71,4 kWh kapacity, napětí 355 V a bude stačit na dojezd 450 km. Nabíjení bude možné až 6,6kW střídavým a 150kW stejnosměrným proudem. Prodej solterry začne v polovině příštího roku.

Související články

Výběr článků

Načítám