Hlavní obsah

Průlom v elektrickém závodění. Opel testuje rally auto do zásuvky

Opel začal se silničním testováním kompletně nového plně elektrického rally automobilu Corsa e-Rally Cup, který by měl být prvním produkčním automobilem podobného typu.

Foto: Opel

Opel e-Corsa Rally Cup

Článek

Hatchback s vlastnostmi závoďáku se v těchto dnech prohání po testovacím centru Dudenhofen v Německu. Na dráze na auta číhá mimo vysokorychlostního okruhu i devítisetmetrová Belgická dlažba, která otestuje odolnost a kvalitu výroby auta. I tam je teď Corsa e-Rally Cup jako doma. Konkrétně dva její prototypy.

Auto jednoho z nejznámějších diktátorů se prodalo v aukci za milion korun

AutoMoto

„Máme dva cíle. Obě auta teď na okruhu ujíždí co nejvíce kilometrů, abychom posbírali maximum dat. Nemůžeme čerpat z žádných podkladů pro elektrické rally auto, a proto jsme se na začátku museli spoléhat pouze na simulace a výpočty,“ přiblížil ředitel motorsportu v Opelu Jörg Schrott s tím, že se data postupně nahrazují reálnými. „Druhým cílem je zjistit únosnou hodnotu zatížení baterie a přizpůsobení softwaru. S potěšením ale mohu oznámit, že program běží hladce,“ dodal.

Opel uvedl, že jakmile dokončí první fázi testování, nechá vyrobit další prototyp, od něhož se budou odvíjet první produkční kusy. Těch bude přibližně dvacítka s výkonem 136 koňských sil a budou sloužit hlavně jako testovací vozidla. Německá automobilka patřící do skupiny PSA se také nechala slyšet, že chce, aby si Corsa Cup zachovala vlastnosti svého benzínového předchůdce Opel Adam Cup. Elektrický vůz chce pak produkovat během příštího roku.

Další auto klasické střední třídy v ohrožení, příští Opel Insignia má být crossoverem

AutoMoto

Corsa-e na rally používá stejnou baterii jako běžná elektrická corsa, tedy tu o kapacitě 50 kWh, která autu umožňuje dojezd i 337 kilometrů. V závodní verzi jsou pak tři režimy. Na ten závodní, kdy auto funguje na plný výkon, ujede 60 kilometrů.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám