Článek
Udusaná hlína zdejší trati je sice vyschlá říjnovým sluncem, i tak ale některé úseky přidaný pohon všech čtyř kol prověří velmi dobře. Třeba v prudkém stoupání, kdy v polovině odhadem patnáctimetrového kopce schválně zastavujeme a následně se rozjíždíme. Dávkování plynu přes lehkou spojku je sice trochu obtížnější (a namáhaná spojka se projeví zvýšeným zápachem), kopec je ale zdolán.
Užitková auta nelze v žádném případě srovnávat s off-roady, výtečnou a bohatě postačující službu ale pro stavebníky či zásobovače horských chat bezpochyby udělají.
Při sjíždění prudkých kopců chybí redukovaná převodovka, motor s dlouhými převody jedničku „neutáhne“, takže proti všem pravidlům jízdy v terénu z prudkých svahů jedeme na neutrál. Pro všechny tři modely Dangel nabízí diferenciál se zvýšenou svorností, ve verzi Extreme doplněný o uzávěrku zadního diferenciálu. Redukční převodovku si ale přikoupíte pouze pro model Partner.
Už základní verze ale nabídnou solidní schopnosti, velký boxer je limitován jen mírně (vpředu 15 mm, vzadu 23 mm) zvýšenou světlou výškou (celkem 195 mm) i velkým rozvorem. I tak ale ve zdejším lehkém terénu předvádí solidní výkony. Na stinném místě objevujeme trochu bahna, ani tam ale zkoušené peugeoty nemají problém s nedostatkem trakce. Na zasněžené nebo zablácené cesty plně postačující řešení.
Čtyřkolka přibere 85 kg
Řidič v praxi pouze ovladačem navolí režim 4x4, pohon s viskózní spojkou automaticky přenáší část točivého momentu na zadní kola. Na silnici s dobrou adhezí veškerý točivý moment proudí na přední kola, takže spotřeba paliva se o mnoho nezvýší.
Pohon ale přináší vyšší hmotnost přibližně o 85 kilogramů. Součástí přestavby je i zakrytí motoru a některých částí pohonu předních kol.
Celá přestavba trvá 4 až 6 týdnů. Jelikož se uskutečňuje v rámci oficiální spolupráce s Peugeotem, o záruku na automobil nepřijdete. Dangel vylepšuje automobily od roku 1980, ročně upraví na tři tisícovky vozidel.