Hlavní obsah

Příští superb? Další fotografie a pohled do interiéru Škody VisionC

Novinky, Martin Žemlička
Ženeva
Aktualizováno

Studie Škoda VisionC bude na stánku ženevského autosalonu, který se dnešním dnem otevřel pro novináře, tím nejzajímavějším k prohlédnutí. Podle neoficiálních informací tato studie obsahuje mnohé prvky, které uvidíme na superbu třetí generace. Ten dorazí už příští rok.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Světová premiéra nové studie Škoda VisionC na 84. ženevském autosalonu.

Článek

Na nové škodovácké studii, která se poprvé naživo ukáže na ženevském autosalonu, zaujmou netradičně tvarované, skvěle vypadající trojúhelníkové světlomety. Ostře řezané světlomety připomínají podle automobilky český broušený křišťál. Podobný tvar mají i přední mlhovky. Parádní je prudké zakončení v oblasti zadních dveří, mimochodem přední dveře jsou bezrámové.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Světová premiéra nové studie Škoda VisionC na 84. ženevském autosalonu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Světová premiéra nové studie Škoda VisionC na 84. ženevském autosalonu.

„Design má být atraktivní, nepotřebujeme zbytečné prolisy a hrany,“ uvedl šéfdesignér Škody Jozef Kabaň. Designu pomáhá mírně skloněné čelní okno a elegantní převisy, v přední části je jemně skryto napojení kapoty na blatníky, vzadu plynule přechází z boků do hrany pátých dveří. Výrazné jsou rovněž zadní blatníky a samozřejmě trojúhelníková světla zasahující hluboko do boků.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Interiér je vzdušný, přehledný a v dobrém slova smyslu jednoduchý.

Kliky zapuštěné do karoserie

Velmi elegantní jsou „neviditelné“ kliky. Designeři je zapustili do dveří přímo pod linii Tornádo tak, aby nerušily čisté tvary karoserie. Pro otevření stačí podržet u kliky ruku, klika se automaticky vysune a dveře lze otevřít.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Futuristicky pojaté ukazatele přístrojového štítu by se klidně mohly objevit v novém superbu.

Plně funkční studie stojí na modulární platformě koncernu Volkswagen nazvané MQB, litá kola na zářivě zeleném autě mají rozměr devatenáct palců. Pod kapotou pracuje 1,4litrový benzínový motor TSI schopný spalovat benzín i zemní plyn (CNG). Výkon motoru činí 81 kW/110 koní.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Uvnitř jsou čtyři samostatná sedadla.

Související témata:

Výběr článků

Načítám